Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!!


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag behöver er hjälp lite. För ca en månad sedan var jag ute med några kompisar och det hela slutade med att jag och en bra vän hade sex. Den här personen och jag har den senaste året blivit riktigt bra vänner, jag anser honom vara en av mina bästa vänner och han tycker samma sak om mig. Jag har dock alltid varit lite attraherad av honom men han har alltid haft flickvän så jag har aldrig sett honom som något annat än vän. Men sen han gjorde slut med sin flickvän har en liten del av mig hoppats att något skulle hända mellan oss även fast vi är bra vänner. 

Men iaf, vi har pratat om det som hände och vi ångrar inte det, ingen av oss skulle säga nej till att vi skulle ligga igen men det var inget vi planerade att göra. Utan han sa att om det händer så händer det, det var dessutom han som tog initiativet till att vi skulle ha sex. Dock kan vi umgås som vanligt, liksom. Men nu har det gått snart två månader sen vi hade sex och jag har hela tiden tänkt att jag vill göra det igen, men jag har inte vågat ta initiativet. För jag vill inte riskera att göra något som påverkar vår vänskap negativt. Så det jag undrar är om det är värt det? Är det någon här som har varit med om något liknande som kan ge tips. Vad skulle ni göra om ni var i samma situation? 


   
Citera
time
 time

Du verkar ju intresserad av honom, varför inte satsa? Jag tror man kommer väldigt långt på att kommunicera öppet och ärligt - snacka med honom! Ni kan ju också diskutera eventuell oro för att det ska påverka vänskap eller hur ni står romantiskt innan ni har sex igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Du verkar ju intresserad av honom, varför inte satsa?

Vet ej, har tänkt att jag är hellre bra vän med honom än att vi gör något igen och så blir det bara fel. Detta är en person jag bryr mig väldigt mycket om och det skulle vara jobbigt att inte ha honom som vän. 

time: Ni kan ju också diskutera eventuell oro för att det ska påverka vänskap eller hur ni står romantiskt innan ni har sex igen.

Vi har pratat om detta och han gav mig dock inte så raka svar. Utan det var mest "Jag ångrar inte att vi hade sex, dock vet jag ej om det kommer att hända igen men om det händer igen så händer det. Kommer inte att säga nej." Sen efter att han sa det så satt vi och pussades resten av kvällen. Grejen är att jag åkte iväg ett bra tag efter det och kom hem en vecka sen, har träffat honom en gång och då var han lite konstig. Men ja, kanske ska prata med honom igen. 


   
SvaraCitera

Neejjj sabba inte vänskapen genom att ha sex med honom! Du säger ju att ni har blivit riktigt bra vänner, eller hur? Vill du behålla en vän, eller tycker du ett eller några  ligg är mer värt? Det kan ju bli att ni har sex mer o mer ofta, så kanske inte vänskapen håller sen! Tänk efter,men  det är ju ditt val!:)


   
SvaraCitera