Aviseringar
Rensa alla

hjälp?


Ämnesstartare

Har kännt mig skit deppig o ledsen o haft ångest hela dagen idag o det känns som om jag behöver skära mig igen.  Har någon nån idé på något litet man kan gömma lätt och som man kan skära sig lätt på som tex den vassa delen på en rakhyvel eller vässpenna. lixom något som brukar finnas hemma 


   
Citera

Hej! Beklagar att det känns så dåligt att du vill skada dig själv. 

På ungdomar.se är det dock inte tillåtet att tipsa om självskadebeteende. Om du har frågor kan du PMa någon av våra moderatorer eller admins, eller ringa Nationella hjälplinjen på 020 22 00 60.

Du hittar NHs hemsida här: https://www.hjalplinjen.se/default.htm

Du kan också ringa BRIS, om du behöver prata med någon. Du får vara helt anonym och det kostar inte mer än ett vanligt telefonsamtal - och det syns INTE på din telefonräkning att du ringt! BRIS når du på 116 111.

Hoppas att du hittar någon annan väg för att gå igenom eller distrahera dig från smärtan. Kram!


   
SvaraCitera
Yaren

Självskadebeteende är inget vi får eller vill ge upphov till. Sök hjälp, det kommer inte bli bättre bara för att du skär dig, det är väldigt påfrestande både psykiskt och fysiskt. Prata med någon vuxen, skolsköterskan, dina föräldrar eller någon annan du litar på? Lycka till! 


   
SvaraCitera