Forumet - Hjälp!

Hjälp!

162 0 6

Vad gör man när man är livrädd att sina föräldrar ska skilja sig? 

Kommentarer (6)

1. Du kan inte göra något för att förhindra det iaf

2. Och hur vet du att hon inte kan göra något åt det?

3. för att det är föräldrarnas ensak och de har en bra anledning till att just separera annars skulle de inte ens tänka på det. Skulle mina föräldrar inte separerat så skulle kaoset fortsätta i oändlighet. 

4. man bör inte lägga sig i utan stötta istället. 

5. Det är dock inte alltid föräldrarna försökt lösa problemen de har. Då kan det vara bra att man faktiskt lägger sig i. Får dem att tänka till, tänka efter. Jag har själv föräldrar som är skilda sedan lång tid tillbaka och jag är glad att de skildes. Men det är inte alla som har haft problemen som de har haft (misshandel). Då kan man faktiskt tala ut om problemen och se om de går att lösa innan man tar steget fullt ut och skiljer sig.

6. Ja absolut. men det beror ju på hur situationen ser ut också.

Har det gått så långt att man börjar tänka på separation så tror jag att det är mycket svårt att lösa några problem, eller att man försökt men misslyckats.  fast vad vet jag.

Tråden har 6 svar. Sortera efter:

Jag tyckte också det var jättejobbigt när mina föräldrar flyttar isär. Sen insåg att jag att det är så mycket bättre att de är skiljda och lyckliga än ihop och olyckliga. Både min mamma och pappa har träffat nya partners och det känns mycket bättre att se de ihop med någon de verkligen är kär i. Jag tycker inte föräldrar ska vara ihop för barnens skull. 

Spana också in: