Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!


Ämnesstartare

Enda sen min mamma lämnade pappa i höstas har han klagat på allt jag gör, verkligen exakt allt jag gör. Han klagar bland annat på att jag gör åt för mycket pengar i månaden! Jag får för fan bara 150kr och det är inte ens han jag får pengarna ifrån! Sen är det också så att jag mår dåligt nästan hela tiden och det är ingen som märker det... Båda mina föräldrar har säkert sett att jag skär mig men de har inte gjort något åt det inte ens frågat hur jag mår en endaste gång. Jag vill bara ta mitt liv men vet inte om jag skulle klara av det, någon som vet vad jag kan göra? 


   
Citera
reben

har du någon samtalskontakt?


   
SvaraCitera

Har du talat med kuratorn/ någon psykolog?  De brukar finnas på alla skolor och det brukar inte va svårt å ta kontakt med dom


   
SvaraCitera

Kämpa på! Ge bara inte upp hoppet för det är det dumaste man kan göra, det blir bara värre om man gör det. Tycker det är lite dåligt av dina föräldrar att inte ens fråga hur du mår, dem kanske är bra föräldrar men ändå dåligt gjort. 
Som lättas kan du kan ta kontakt med kurator på skolan eller någon ungdomsmottagning. Och om de tycker att du behöver mer professionell hjälp som kommer de troligtvis hänvisa dig till bup och kontakta dina föräldrar. Du måste iallafall få hjälp med ditt självskadebeteende... vet exakt hur svårt det är att sluta med det. Ju fortare du får hjälp desto lättare är det att bearbeta saker. Om du vill något så kan du skriva till mig i chatten. Och kom ihåg att aldrig ge upp för du är värd så mycket mer än så! Lycka till, hoppas du får hjälp snart!


   
SvaraCitera

msoderlund:
Kämpa på! Ge bara inte upp hoppet för det är det dumaste man kan göra, det blir bara värre om man gör det. Tycker det är lite dåligt av dina föräldrar att inte ens fråga hur du mår, dem kanske är bra föräldrar men ändå dåligt gjort. 
Som lättas kan du kan ta kontakt med kurator på skolan eller någon ungdomsmottagning. Och om de tycker att du behöver mer professionell hjälp som kommer de troligtvis hänvisa dig till bup och kontakta dina föräldrar. Du måste iallafall få hjälp med ditt självskadebeteende... vet exakt hur svårt det är att sluta med det. Ju fortare du får hjälp desto lättare är det att bearbeta saker. Om du vill något så kan du skriva till mig i chatten. Och kom ihåg att aldrig ge upp för du är värd så mycket mer än så! Lycka till, hoppas du får hjälp snart!

du kan få ett rep av mig och sätt det i ett träd vet jag XD


   
SvaraCitera