Aviseringar
Rensa alla

Hjälp


Ämnesstartare

Alltså... Jag har funderat på att skära mig.. Borde man?


   
Citera
Ämnesstartare

1. Det hjälper inte
2. Du kommer ha fula ärr 
3. Extremt dumt
4. Gör det inte
5. Du kommer ångra dig


   
SvaraCitera

Kort sagt, nej. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vf vill du skära dig? 
kram, hoppas du ändrar digHjärta


   
SvaraCitera
reben

vad är det som får dig att känna såhär? 

SvenskWithAttitude: 1. Det hjälper inte
2. Du kommer ha fula ärr 
3. Extremt dumt
4. Gör det inte
5. Du kommer ångra dig

man skulle inte skära sig ifall det inte "hjälpte". däremot innebär det inte att man borde göra det utan handlar om att försöka hitta andra sätt att hantera de känslor man har. ärr är ett mycket mindre problem än att fastna i en cirkel där man självskadar istället för att hantera sina känslor på ett mer konstruktivt sätt. jag får intrycket av att du själv aldrig har självskadat och då är det svårt att förstå hur det känns och vad som gör att en människa handlar på det sättet. men du förenklar det väldigt mycket i ditt svar här och jag tänker att det är ganska tråkigt för någon med detta problem att läsa. saker är inte alltid så lätta som man tror. de flesta ångrar sig när det gäller saker, vare sig det var klokt och genomtänkt gjort eller inte.


   
SvaraCitera

Göre , känns bättre för stunden , tills du ligger på makten och dör . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vad är det som får dig att känna såhär? 

man skulle inte skära sig ifall det inte "hjälpte". däremot innebär det inte att man borde göra det utan handlar om att försöka hitta andra sätt att hantera de känslor man har. ärr är ett mycket mindre problem än att fastna i en cirkel där man självskadar istället för att hantera sina känslor på ett mer konstruktivt sätt. jag får intrycket av att du själv aldrig har självskadat och då är det svårt att förstå hur det känns och vad som gör att en människa handlar på det sättet. men du förenklar det väldigt mycket i ditt svar här och jag tänker att det är ganska tråkigt för någon med detta problem att läsa. saker är inte alltid så lätta som man tror. de flesta ångrar sig när det gäller saker, vare sig det var klokt och genomtänkt gjort eller inte.

Hade inte skrivit om jag inte hade haft erfarenhet om saken... -.-


   
SvaraCitera
reben

SvenskWithAttitude:

Hade inte skrivit om jag inte hade haft erfarenhet om saken... -.-

okej, ursäkta att jag utgick från det. tråkigt med din erfarenhet av detta, hoppas du fått hjälp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns andra sätt att få ut psykiskt smärta.

Distrahera dig med annat: ring en kompis, ta en promenad, läs en bok, kolla på en film eller nåt annat du tycker är kul eller bra tidsfördriv. 

Skriv ner dina tankar och försök identifiera känslan och roten till att du känner dig så. Hur illa en situation än är, så kan man så småningom gå vidare, med viss hjälp och vilja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

okej, ursäkta att jag utgick från det. tråkigt med din erfarenhet av detta, hoppas du fått hjälp!

Tog min egen hjälp och nu mår jag bättre Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gjorde det aldrig, mår bra nu. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det löser ingenting, försök bara se saker positivt och fråga efter hjälp... det finns folk som kan hjälpa.. <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KomiRosato:
Gjorde det aldrig, mår bra nu. 🙂

Så bra 🙂


   
SvaraCitera
Smilen

Jag trodde emo var utdött. 


   
SvaraCitera