Aviseringar
Rensa alla

Hjälp!-val av gymnasiet


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska välja, har funderar på John bauer IT, men alla säger ju att det bara är fail å att man inte får nå jobb å så.

Sedan naturbruk-häst/ridning men ja det är ju mest för att ja gillar hästar, ja tror inte ja vill jobba med det i framtiden. Fast ja det går ju att plugga vidare eftersom de är studieförberedande också. Men då känns det ju som att jag borde gå nått met studieförberedande.

Media foto/film- Det är mest oxå för att ja gillar foto och så. Men det är ju välldigt svårt att få jobb inom, plus att det är ganska mycket plugg och ja tror jag skulle faila om ja inte tycker de är så roligt.

Så nån jävel som kan komma med nå råd!?


   
Citera
Ämnesstartare

Bli estetare [y] ..eller fan förresten, bli inte det. [n]


   
SvaraCitera

Omvårdnad! Du får en undersköterskeutbildning och universitetsbehörighet till sjuksköterskeprogrammet [wink]


   
SvaraCitera

Självklart:

Du får en undersköterskeutbildning och universitetsbehörighet till sjuksköterskeprogrammet [wink]

fett bra att tjäna 14k innan skatt [y] de borde alla sikta på


   
SvaraCitera

jag_gillar_glass:

fett bra att tjäna 14k innan skatt de borde alla sikta på

Man får jobba i norge..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bli kuksugerska vettja!


   
SvaraCitera

Carolinedalberg:

John bauer IT

[n]

IT skulle nog funka, men skit i John Bauer, dom har inga lärare.

Carolinedalberg:

aturbruk-häst/ridning men ja det är ju mest för att ja gillar hästar, ja tror inte ja vill jobba med det i framtiden.

[n]

Carolinedalberg:

Media foto/film

[n]

Nv/Te om du orkar plugga till något seriöst. Annars får du troligen inte jobb, så som marknaden ser ut idag.

Vill du plugga till något o-tekniskt/inte plugga vidare spelar det ingen roll vad du går. Även om du sen skulle komma på att du vill plugga till ingengör kan du läsa ett tekniskt basår på random högskola.


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Bli kuksugerska vettja!

INGEN UTBILDNING, BRA LÖN TILLS DU FYLLT 20 [party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

INGEN UTBILDNING, BRA LÖN TILLS DU FYLLT 20 [party][party]

[y] prefa


   
SvaraCitera

sockerdricka:

[y] prefa

Något för dig? Enligt aftonbladet är det tydligen vanligare och bättre betalt för killar som gör det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Något för dig? Enligt aftonbladet är det tydligen vanligare och bättre betalt för killar som gör det [wink]

nä har redan utbildat mig i onödan kan lika gärna gör klart skiten! men tack för omtanken!


   
SvaraCitera

sockerdricka:

nä har redan utbildat mig i onödan kan lika gärna gör klart skiten! men tack för omtanken!

Du kanske behöver försörja högskolestudierna? Eller är du klar med dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

Du kanske behöver försörja högskolestudierna? Eller är du klar med dem?

Nej det är jag inte och det är iofs sant! Startar ikväll!


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Startar ikväll!

[party]


   
SvaraCitera

Beteendevetenskap (BetVet) FTW [bigcheers]

Dold text: Örebroare?


   
SvaraCitera