Aviseringar
Rensa alla

Hjälp vikt för 13 åring


Ämnesstartare

Hej. Jag är 13 år och väger cirka 60 - 65 jag är ungefär 160-165 cm lång. Och jag har börjat få hängpattar. Hjälp mig med tips att få bort dom överviktiga kilorna och helst hängpattarna 🙂


   
Citera

Mindre läsk, mindre sitta framför datorn, motionera mer (eller äver huvud taget), kolla över sockerintaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sitter inte så ofta vid datorn. oftast om jag typ väntar på en polare. eller på kvällen före jag lägger mig och sover dvs typ 2 timmar per dag.


   
SvaraCitera

Det är väl orelevant huruvida du sitter mycket vid datorn eller inte, det viktiga är att du rör dig mer och käkar mindre?


   
SvaraCitera

Higher_1337:

Hjälp mig med tips att få bort dom överviktiga kilorna och helst hängpattarna 🙂

Du är i en avgörande fas av livet där grunderna för fetma och livslång övervikt läggs. Lär du dig inte att ta hand om din kropp som ung är det inte troligt att du gör det när du blir äldre.

Jag föreslår att du omgående skaffar minst en fysisk aktivitet som tex innebandy, fotboll, tennis, simning etc. En sport där du får mycket motion. Själv tränar jag kickboxning och streetdance.

Träning är bra för många saker, det är kul, du mår bättre, du får snyggare kropp vilket oftast leder till bättre självförtroende, och du förebygger sjukdomar och du får mer ragg [wink]

Ät bättre. Ät frukost, lunch och middag. INGENTING annat. Kroppen är som en ballong med ett litet hål i, så länge du inte fyller på mer än som rinner ut är det lugnt, men fyller du på för mycket sväller ballongen upp.

Om du tar din längd i cm minus 110 får du ett riktvärde som iaf jag tycker är ganska bra. I ditt fall 165-110=55kg. Alltså om man är 165cm bör man väga 55kg, +/- någa kilon. Alltså är du inte speciellt fet, du behöver nog bara tänka lite på vad du äter så borde det vara lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör 2 sporter om man nu kan kalla detta sporter men men. Jag kör cross , tävlar osv. Kör nästan varje helg på tävlingar under sommarn och det blir ju träning hemma under dagarna. Skotercross för barn. Gick tennis men slutade med det för att klubben la ner 🙁


   
SvaraCitera

Forskning visar att om man använder push-up bh så får man hängpattar ;).
Och din vikt, så länge du känner att du mår hälsosamt och bra så är det säkert inga problem. Jag tycker INTE att man ska göra "längden minus 110" för att kroppar är olika och kanske är du mer muskulös en andra eller tvärom.. jaja[bigcheers]


   
SvaraCitera

SPASMERSANDRA:

Forskning visar att om man använder push-up bh så får man hängpattar ;).

tror inte han använder så mycket push-up, to be perfectly honest.


   
SvaraCitera

visa tuttarna[blush]


   
SvaraCitera

radartard:

tror inte han använder så mycket push-up, to be perfectly honest.

Va inte så säker på det, dude!


   
SvaraCitera

Om du är pojke borde du kunna träna bröstmusklerna för att bli av med hängpattarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah. Vill hitta något att göra nu under tiden när gymmet är stängt pga dom bygger om. Så jag är ute och går cirka 1 timme och löper 30 min efter skidspåret. Allmänt ute med polare osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asså jag fattar inget. före jag blev en dator nörd (1 år sen ) då drog jag 150 sittups minst. Nu drar jag typ 20 och då får jag typ panik börjar ta ont och kan inte andas. Kan säga att nu när man blivit en överviktig en så kan man inte göra det man gjorde förr heller 🙁 Kan knappt plumsa i ljup snö längre. :/


   
SvaraCitera

AndyH:

Ät bättre. Ät frukost, lunch och middag. INGENTING annat.

Jättedåligt råd.
För att hålla förbränningen uppe och minska sötsuget bör man absolut äta mer än bara frukost lunch och middag. Lägg till två-tre mellanmål på det, och planera så du äter något ungefär var tredje timme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh det blir mkt lol? Jag käkar frukost middag en frukt före jag lägger mig :p


   
SvaraCitera