Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Vill bli elevrådsrepresentant!


Ämnesstartare

Crypto:

blev ordförande i elevrådet då dessutom [cool]

Hur blir man elevråds ordförande? har aldrig lyckats klura ut det[confused]


   
SvaraCitera

DeGenius:

Det är rätt populärt i min skola[shake]

Det är jag och en del killar som vill bli repreaentant...och dem andra e riktigt pra talare[shake]

Hota dom [tard]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

passaro:

Känner mig fett gammal av denna tråd, hmm.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeGenius:

Hur blir man elevråds ordförande? har aldrig lyckats klura ut det[confused]

dem andra i elevrådet nominerar en och röstar på en
så var det på min skola iaf

året därpå hade de tydligen val om det för hela skolan så eleverna röstade på den de ville ha som ordförande
olika från skola till skola


   
SvaraCitera

ingen normal människa blir elevrådsrepresentant frivilligt.

bli inte förvånad om det bara är du som är intresserad...


   
SvaraCitera

Oj, hela min skolgang har det snarare varit sa att lararen fatt bona och be (alt. rosta fram nagon) for att overtyga nagon...

Tala om for klassen att du verkligen brinner for det har och att du tanker ta dig ordentligt med tid osv. Jag tror ocksa att om du inte blir vald sa ha lite is i magen, den som blir vald lar trottna efter ett tag.

Tycker du att sant dar ar roligt kan du kolla om din kommun har ett ungdomsrad. Dar far alla som vill ga med, och man far annordna konserter, speakers corner, forelasningar for ungdomar etc samt fungera som en ungdomspanel at kommunfullmaktige. Samma sak som elevradet men pa storre och bredare skala.


   
SvaraCitera

Ingen vill väl bli det frivilligt så ställ upp bara. Vi röstade fram två i våran klass som vägrade så det blev dom två lärarna kunde bryta ner med tjat typ [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi skulle välja representanter i min klass förra veckan, jag går i trean, och ALLA typ gömde sig för att INGEN ville vara. Det slutade med att vi valde en som inte var där..

DeGenius:

hur ska jag få mina klasskamrater att rösta på mig??

Röstning är jättedumt. Om det finns flera frivilliga, lotta istället. Rättvist. Föreslå det, förespråka rättvisa! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan va värdelöst, satt med i elevrådet ett tag för att undslippa matematiklektioner och liknande och mitt intryck är att det bara är en massa uppmärksamhetskåta idealisttjejer som tycker att det är fint med naturen och att man borde ha kramdagar eller liknande hippietjafs dock så får dom bara igenom någonting då det hela likt den vanliga demokratin bara är en jävla kuliss där besluten redan är fattade på förhand av en auktoritet som är bakgrunden. Fyfan jävla kasst det var, dock bjöds det på kaffe ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Fyfan jävla kasst det var, dock bjöds det på kaffe ibland.

Bullar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Bullar?

Nja typ resterna av 1996 års pepparkakssats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Nja typ resterna av 1996 års pepparkakssats.

Känns inte speciellt värt då, va.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Känns inte speciellt värt då, va.

På den tiden hade jag kunnat flytt landet bara för att slippa höra om Pythagoras sats en timme till i veckan dock så introducerades jag ju till a fresh kind of hell. Man kan inte vinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

På den tiden hade jag kunnat flytt landet bara för att slippa höra om Pythagoras sats en timme till i veckan dock så introducerades jag ju till a fresh kind of hell. Man kan inte vinna.

Du fick i alla fall gratis kaffe!


   
SvaraCitera