Aviseringar
Rensa alla

Hjälp.. Vill bli smal 🙂


mopsen:

Hur många kalorier är inte det.

Ett dagsbehov, ungefär.

mopsen:

Kan tolkas som "ät tre mackor te frukost, sen pommestalrik te lunch m,e hamburgare å en stoooor portiion korvstroganoff te midda, ät två risifrutti te mellanmåla mellan dessa mål". MMM?

Det du föreslår låter inte så dumt, om du ändrar lunch och middag till medelportioner.
Men det beror givetvis på hur fysiskt aktiv hon är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen undra jag borde jag ta det med nån vuxen? Lixom min mamma kommer ju bara säga nejdå du är fin som du är.. Men om inte jag tycker det då? vem isännafall ska jag prata med? .. [shake]


   
SvaraCitera

Nejnej. Du är redan smal och du utvecklas fortfarande.


   
SvaraCitera

Jozzanpozzan:

försöker jag att börja hoppa över lunchen och bara ät frukost och middag

ironiskt nog så blir man tjockare av att hoppa över måltider...


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Ett dagsbehov, ungefär.

men om man vill gå ned i vikt behöver man ej ett normalt dagsbehov. [shake]

framtidstron lever:

Det du föreslår låter inte så dumt, om du ändrar lunch och middag till medelportioner.
Men det beror givetvis på hur fysiskt aktiv hon är.

utan varken grönsaker eller frukt? helfabikat som korv, vitt ris, oljiga kodelar och vitt bröd? med ännu mer vitt brad med smör och kanske öst?
är det ost på hamburgaren med de friterade potatisbitarna?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mopsen:

vitt brad med smör och kanske öst?

lol [cool]


   
SvaraCitera

mopsen:

men om man vill gå ned i vikt behöver man ej ett normalt dagsbehov.

Hon bör inte gå ned i vikt då hon är väldigt ung och normalviktig.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Hon bör inte gå ned i vikt då hon är väldigt ung och normalviktig.

who decidez this? hon frågade ju bara, är ändå ytterst svårt att hålla sig till en diet så hon kommer antagligen förbi samma vikt.
tänk andra som undrar då, som är 160 och väger 65 kg?
bör ej de får veta?
teh truth.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

tänk andra som undrar då, som är 160 och väger 65 kg?

Men nu är hon som sagt 13 år gammal och utvecklas fortfarande. Förstår inte varför du motargumenterar. Det är helt enkelt inte bra för "henne".


   
SvaraCitera

Blitzen:

Men nu är hon som sagt 13 år gammal och utvecklas fortfarande. Förstår inte varför du motargumenterar. Det är helt enkelt inte bra för "henne".

forumet är öppna för alla
och varför tar du på dig fadersrollen? bör inte människor uppfattas som självaständiga individer även då de ej fyllt 18?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

bör inte människor uppfattas som självaständiga individer även då de ej fyllt 18?

Ja men liksom lyssna på vad du säger, du försöker övertyga mig att en 13 åring som fortfarande är ung och utvecklas? självständiga, jo absolut, då är det lika bra att vi inte försöker stoppa yngre från att röka, dricka eller knarka de kan ju klara sig själva [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Blitzen:

Ja men liksom lyssna på vad du säger, du försöker övertyga mig att en 13 åring som fortfarande är ung och utvecklas? självständiga, jo absolut, då är det lika bra att vi inte försöker stoppa yngre från att röka, dricka eller knarka de kan ju klara sig själva

vore ej det bra? då kanske man slipper all denna dekadens som faktiskt är social konstruktion. TRO PÅ MÄNNISKAN. ej mönstret.
jag säger ej att hon ska dra på sig en ätstörning, och lite nyttig viktminskning för att hon ska må bra mentalt är väl ej så mycket att begära?


   
SvaraCitera

mopsen:

vore ej det bra? då kanske man slipper all denna dekadens som faktiskt är social konstruktion. TRO PÅ MÄNNISKAN. ej mönstret.

[love][love][love][love][love]


   
SvaraCitera

Springa?


   
SvaraCitera

mopsen:

Eftersom man kan applicera viktnedgången hos någon som är enormt överviktig till någon som vill lämna normalvikt? [shake]

Vill man gå från normalvikt till undervikt så borde man fråga på en sida som faktiskt tillåter pro-ana. En annan än den här, alltså.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Vill man gå från normalvikt till undervikt så borde man fråga på en sida som faktiskt tillåter pro-ana. En annan än den här, alltså.

Sa hon det? det var väl min definition? [shake]


   
SvaraCitera