Aviseringar
Rensa alla

Hjälpa mig (18 år finsk pojken) att lära svenska!


Gimmel
Ämnesstartare

Hej!

Jag läser svenska i min skolan i Finland, men jag är dålig på det! Så kunde du undervisa mig så jag kunde lär sig bättre.

Tack så mycket!

A little better version in english:

Hi!

I'm a 18-year-old boy from Finland and I'm currently studying the Swedish language in my school (as we are forced to study it here in Finland), but I'm having a rather hard time sucking your language in, because compared to Finnish and English, it just seems so weird. So I was thinking that If I talked to you guys in Swedish and English, then I could actually learn something about your language while getting to know the Swedish youth!

You can come and talk to me about anything really, whether it's relationships, politics or the dog next door. Anything is fine as long as I get something to translate!

Thanks a lot!


   
Citera

Ofta elever i Finland är tvungna att lära sig svenska? Awesome


   
SvaraCitera

det kanske är bra att träna genom att skriva här. men jag vet inte hur vi ska undervisa dig.


   
SvaraCitera

Vad tycker du om Sannfinländarna? Hur ser normala finländare på Sverige? Har du varit i Sverige?


   
SvaraCitera

Låter kul 😀


   
SvaraCitera

NiklasW

neeereeeejjjj vf bytte du bild du suger hoppas du får mens.


   
SvaraCitera

MissBadass:
Ofta elever i Finland är tvungna att lära sig svenska? Awesome

Har hört d förut! Pretty much fucked up osv. 

OnT: Välkommen hit! Ta till vara på tiden och häng på denna siten så kommer du utveckla din svenska språkförmåga med hästlängder! 


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

MissBadass:
Ofta elever i Finland är tvungna att lära sig svenska? Awesome

Ja! Vi måste alla studera svenska här. Det är en del av vår curriculum. Vill du studera finska i sverige?

mpt:hv:
det kanske är bra att träna genom att skriva här. men jag vet inte hur vi ska undervisa dig.

Du kan bara prat med mig så jag kan översätta vad du skriver för mig! Hur mår du? ;D


   
SvaraCitera

Gimmel:
Du kan bara prat med mig så jag kan översätta vad du skriver för mig! Hur mår du? ;D

är tyvärr inte så pratsugen men skriv i någon vanlig tråd så kanske du får svar!


   
SvaraCitera

Gimmel:

Ja! Vi måste alla studera svenska här. Det är en del av vår curriculum. Vill du studera finska i sverige?

Vad är curriculum för något? Nej jag hade nog inte velat studera finska. Tror inte jag har någon nytta av att kunna finska.


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

NiklasW:
Vad tycker du om Sannfinländarna? Hur ser normala finländare på Sverige? Har du varit i Sverige?

Jag tycker att Sannfinländarna är skam av vårt folk.  De är inte så illa, men du kan jämföra dem till grekland "Golden Dawn". Jag kan inte förstå hur det finska folket röstade dem.
Normala finländare är lite reserverad, men när du lär känna dem, de är trevliga människor! Vad exakt vill du veta om oss?

Jag har varit I Sverige par gånger. När jag var där, jag gick till Stockholm, Grönalund och några andra platser!
True Finns part in English, my Swedish skills aren't enough :D:I really feel ashamed as a Finnish person, that a party like that exists in our country. The amount of racism here has been rising again lately for some reason and the people elected via True Finns are simply retarded. Some of them have even practiced Nazism in the Finnish congress hall and got kicked out of the congress because of that.

S3ON:

Har hört d förut! Pretty much fucked up osv. 

OnT: Välkommen hit! Ta till vara på tiden och häng på denna siten så kommer du utveckla din svenska språkförmåga med hästlängder! 

Tack så mycket! Jag hoppas det!
Oh and please do point out if I make mistakes in my Swedish typing! The word order in your language is really confusing and I get it mixed up a lot because I try to compare it to Finnish and English!


   
SvaraCitera

Gimmel: Oh and please do point out if I make mistakes in my Swedish typing!

I will, don't worry! Glad


   
SvaraCitera

När jag stöter på invandrare i Sverige som jag mailar med som skriver fel brukar jag erbjuda mig att korrigera det de skriver. Om så önskas skickar jag tillbaka meningar som är korrigerade.


   
SvaraCitera
Gimmel
Ämnesstartare

MissBadass
Vad är curriculum för något? Nej jag hade nog inte velat studera finska. Tror inte jag har någon nytta av att kunna finska.

Vad menar du "Vad är curriculum för något"? Du inte vet vad "curriculum" medel? Du vill inte studera finska? Så synd! Finska språket är mycket roligt! Du kan prata med isbjörnar med finska språket!

Gasolinerainbow:
När jag stöter på invandrare i Sverige som jag mailar med som skriver fel brukar jag erbjuda mig att korrigera det de skriver. Om så önskas skickar jag tillbaka meningar som är korrigerade.

Could I have this one in english? Too many complicated words 😀


   
SvaraCitera
time
 time

MissBadass: Vad är curriculum för något?

Kursplan!


   
SvaraCitera