Aviseringar
Rensa alla

Hjälpa! Mina föräldrar är kommunister!


Ämnesstartare

Jag har en enorm politiska motsättningen i familjen. Mina föräldrar är i princip kommunister och röstar på V och MP. Jag är libertarian och skiter i att rösta. Hur hanterar jag detta? :(:(:(:(:(


   
Citera

Du behöver inte hantera det överhuvudtaget. Låt dem rösta på det de tror på. Om du absolut känner att du måste agera på något sätt kan du ju föra diskussioner med dem.


   
SvaraCitera

Det Zymba säger + MP och V är inte kommunistiska partier. 


   
SvaraCitera
mynona

Zymba:
Du behöver inte hantera det överhuvudtaget. Låt dem rösta på det de tror på. Om du absolut känner att du måste agera på något sätt kan du ju föra diskussioner med dem.

+1


   
SvaraCitera

"Hjälp min pappa har blivit en billig replika utav Stalin"


   
SvaraCitera

Rapportera dem till åsiktspolisen


   
SvaraCitera

Bli en riktigt stöddig apitalist och klanka ner på alla som har lite vänsteråsikter


   
SvaraCitera

ganon?


   
SvaraCitera

prata inte politik med dem da


   
SvaraCitera
Kudhos

lolliberty: och skiter i att rösta

du har ju ingen talan i deras politiska åsikt om du inte röstar själv.


   
SvaraCitera

^ wtf


   
SvaraCitera

Stick tillbaks till ditt hemland om det inte passar vafan...


   
SvaraCitera

Alla får rösta och ha vilka politiska åsikter man vill. Detta kallas åsiktsfrihet. Åsiktsfrihet är medborgarens frihet att uttrycka åsikter utan statens ingripande.I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser".


   
SvaraCitera

^ jaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

du har ju ingen talan i deras politiska åsikt om du inte röstar själv.

Feberyra: Stick tillbaks till ditt hemland om det inte passar vafan...

wtf


   
SvaraCitera