Aviseringar
Rensa alla

Hjälptråd: Hälsosammare liv!


Ämnesstartare

Hejsan!

Utan problem har jag kunnat gå ned i vikt i mina tidigare år men idag är det mycket svårare, man har helt enkelt blivit äldre och kroppen reagerar segare. Den funkar helt enkelt inte som en tonårskropp längre! Då man kunde äta precis vad man ville utan att det syntes.

I denna tråd vill jag gärna att vi hjälper varandra inför hälsosammare val och mer. Alla är såklart välkomna att lämna tips, med pepp eller ett innehåll för ett hälsosammare liv. Vissa kanske har överviktsproblem eller helt enkelt vill bli hälsosammare!

Spamma med all motivation ni kan finna! En blogg, en hemsida om just disciplinsproblem men hur man fixar det och meeeer. Allt ni kan finna dvs.

untitled-1_69019071.png


   
Citera
Ämnesetiketter

Finns det något man kan hjälpa dig med?
Ni får gärna hjälpa mig att hitta saker för att dämpa mitt sötsug. Jag har en hormonstörning, PCOS, och då kan man ha väldigt lätt att lägga på sig, och jag är verkligen sötsugen 24/7. Tumme ned


   
SvaraCitera

Sagitta: Jag har en hormonstörning, PCOS, och då kan man ha väldigt lätt att lägga på sig, och jag är verkligen sötsugen 24/7.

Den har jag också. Ledsen Kramis


   
SvaraCitera

Tre bra råd för många att må bättre:

1. Drick Vatten.
2. Sov 8 timmar.
3. Bada Bastu minst 1 gång i veckan.


   
SvaraCitera

Arnold kan peppa.


   
SvaraCitera

Z0dd:
Arnold kan peppa.

Arnold var inte så hälsosam.


   
SvaraCitera

Ingefära: Arnold var inte så hälsosam.

Men budskapet i talet är huvudsaken.


   
SvaraCitera
Kudhos

Ingefära:

Arnold var inte så hälsosam.

Han är kungen dock.


   
SvaraCitera

Zymba: Den har jag också.  Kramis

Åh visste inte det. Sister from Another mister Hjärta


   
SvaraCitera
Kudhos

Vatten är det bästa som finns. Drick vatten.


   
SvaraCitera
höna

ätt regelbundet och typ nötter som mellanmål så blir man inte sådär jobbigt sötsugen

MVH lever inte som jag lär


   
SvaraCitera

nä gud så tråkigt och svårt att inte balansera över till äs. 
jag skiter i vad som är nyttigt eller inte så länge det smakar gott, inte är kött och jag är pigg. 


   
SvaraCitera

Om man tänker att man får äta på donken om man tränar först blir man mer motiverad, sen kan man ju slippa donken efter träningen om man är såpass duktig.


   
SvaraCitera

Att hålla sockerkonsumtionen på låg nivå är ett bra tips.

Istället för att t.ex. köpa standardketchup kan man köpa en som innehåller mindre socker eller ännu bättre; sötningsmedel istället för socker.


   
SvaraCitera

Z0dd:
 

Istället för att t.ex. köpa standardketchup kan man köpa en som innehåller mindre socker eller ännu bättre; sötningsmedel istället för socker.

nej fy sötningsmedel är överlag äckligt och inte så jävla hälsosamt det heller </3 bättre att dra ner på ketchupätandet isf


   
SvaraCitera