Aviseringar
Rensa alla

Hjärntest


Ämnesstartare

Vilken sida av din hjärna är mest dominant - höger eller vänster?

Klicka här för att göra testet:  http://en.sommer-sommer.com/braintest/

Posta sedan resultatet på bild. Diskutera. OBS! Ett tipps är att enbart göra testet en gång och sedan posta resultatet. Om man gör det flera gånger finns risk för inlärningseffekt.

6hjh5e.png


   
Citera
Ämnesstartare

fghfhfgh.jpg

fast den där frågan om typ vilken hand man väljer att sätta på huvudet så är det ju klart som fan man väljer vänster eftersom att högern är upptagen med musen.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: fast den där frågan om typ vilken hand man väljer att sätta på huvudet så är det ju klart som fan man väljer vänster eftersom att högern är upptagen med musen.......

Tänkte på exakt samma sak..det tar heller inte hänsyn till om du använder båda händerna utan då är det istället slumpen som ger utfallet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skärmavbild 2014-04-21 kl. 16.41.12.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

50/50


   
SvaraCitera

image_54.jpg


   
SvaraCitera

equally


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Vilken sida av din hjärna är mest dominant - höger eller vänster?

Klicka här för att göra testet:  http://en.sommer-sommer.com/braintest/

Posta sedan resultatet på bild. Diskutera. OBS! Ett tipps är att enbart göra testet en gång och sedan posta resultatet. Om man gör det flera gånger finns risk för inlärningseffekt.

6hjh5e.png

 shit....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

image_27.jpg

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b93d5970-700e-423e-a9d0-4c8727147376.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helt ärligt så tycker jag att det känns som att högerhjärnhalva e för flummiga o vänsterhjärnhalva e för smarta personer, e det så??? för jag e fan bra på språk trots dominant högerhjärnhalva. tror att jag e equal egentligen för ibland så bestämmer jag för mig själv att handla i en situation logiskt o rationellt istället för vad som känns rätt för mig och andra m.m

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

30wmiqc.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla leftbrained kan pma mig 😛 flippar 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som s1cce säger så verkar dom med höger vara mer flummiga så fattar inte hur jag kan ha vänster 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s1cce: helt ärligt så tycker jag att det känns som att högerhjärnhalva e för flummiga o vänsterhjärnhalva e för smarta personer, e det så???

Det beror hur du räknar ut ''smarthet'', det vill säga IQ.
Vad IQ är och hur man ska räkna ut det är fortfarande omstritt bland forskare.

Det finns människor som är enormt rationella men samtidigt har en oförmåga att kommunicera och emotionellt förstå andra människor.  Andra kanske är duktiga på att lösa problem men har en oförmåga att verbalt förklara för någon hur de löser problemet.

Sedan kan man vara olika duktiga på att lösa olika typer av problem. Man brukar tala om icke strukturerade problem och strukturerade problem. Ett icke strukturerat problem är klassikern ''The String problem''. Ett problem där lösningen är långt ifrån uppenbar. Då krävs det att du är kreativ för att du ska kunna lösa problemet. Men det utesluter INTE att du också måste tänka logiskt - snarare tvärtom!

s1cce: för jag e fan bra på språk trots dominant högerhjärnhalva. tror att jag e equal egentligen för ibland så bestämmer jag för mig själv att handla i en situation logiskt o rationellt istället för vad som känns rätt för mig och andra m.m

Vad det innebär att handla rationellt är något man kan diskutera men i korthet så brukar det vara så att människor som handlar rationellt i regel tar sig tid att formulera problem, och grubblar över dem

Tillägg: Är det aldrig rationellt att handla utefter känslor? Skulle inte tro det. 


   
SvaraCitera