Aviseringar
Rensa alla

Hjärtfel................ [cry]


Ämnesstartare

Brukar ha ont i hjärtat och bröstet ofta. Ej sagt det till någon. Vill glömma. Soppar gärna saker under mattan numera. Om det är någonting jag lärt mig av mitt liv så är det att man inte ska göra så, men ändå så undviker jag att prata om såna saker. Det blir värre om man uppmärksammar och pratar om det.
Skulle "dö" om folk började stressa upp sig för det.
Ska till doktorn den 24:e. Borde tala om det då..
Den hypokondriska sidan av mig målar upp hemska bilder för mitt inre med mig liggandes med massa slangar i ett ensamt rum, alla läkares skrämda ansikten över min akuta och allvarliga hjärtsjukdom.
Som snart påverkat hela kroppen och jag blir snart förlamad och dement. [cry][cry][cry]
Medan min mer lugna sida, den som inte fått min mormors hypokondriska gen säger åt mig att inte oroa mig och att jag aldrig haft några större fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu vet ni


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

nån som vet mer om extra hjärtslag? VRF HAR JAG DET? [cry]

jag har medfött hjärtfel.

en vanlig människa har en pullsåder som ger hjärtat elektriska stötar så att det drar ihop sig. men jag har typ 3 sådana. vilket gör att jag ibland kan få dubbelslag. ksnke det du har.


   
SvaraCitera

Är nog ingen fara. Hade det varit något allvarligt så hade du väl ändå fått veta mer. Sade läkaren ingenting? Sade hon bara "Oj, ditt hjärta gör något fel. Hejdå!"? Verkar mycket underligt.

retstickan:

men jag har typ 3 sådana.

Tre pulsådrar? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

en pullsåder

retstickan:

typ 3

tänker du på nån nerv eller nåt?

irrelevante:

!

irre vad är det som får hjärtat att slå? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hemska bilder för mitt inre med mig liggandes med massa slangar i ett ensamt rum, alla läkares skrämda ansikten över min akuta och allvarliga hjärtsjukdom.
Som snart påverkat hela kroppen och jag blir snart förlamad och dement. [cry][cry][cry]

skrattar mvh hjärtlös


   
SvaraCitera

Så går det när man har dåliga vanor. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter inte kul, men att avstå från rökning/alkohol tycker jag låter som en bra idé


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nu vet ni

Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

tänker du på nån nerv eller nåt?

nej kommer inte ihåg va trådarna hette just nu :I

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tre pulsådrar?

alltså det är typ som elkablar till hjärtat :p. alla har en. men jag har tyvärr flera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Käkar betablockerare mot sånt. Fast det är orsakat av undertryckt långvarig stress och ångest. Kryddat med panikångest.

jo jag läste om nått sånt på google...vad är biverkningarna av medicinen? äter du betablockerare pga extraslag eller vadå?

isola:

Brukar ha ont i hjärtat och bröstet ofta.

jag har haft det varje dag sen den dagen jag fick stark panikångest vilket jag trodde men tydligen inte eftersom de ej va på LÅTSAS utan for real... Så tydligen var det ej panikångest men det tror jag, hade ALLA symptom och då menar jag ALLLAAAAAAA!

kan inte hjärtat må dåligt av panikångest tror jag läst det...

men om du nu har ont så verkar inte medicinen hjälpa? eller är det panikångesten som gör så du får "ont"?

XMinGrönaLampaÄrDödX:

"Oj, ditt hjärta gör något fel. Hejdå!"?

alltså jag var däör i kanske två timmar fick vänta på svar i evigheter (fax) osv... ville bara sticka därifrån och gå hem kunde ej sitta still kände att hjärtat skulle sprängas av oro lol. så när jag fick svar på att "experten" på SÖS sa att det såg ofarligt ut men att det typ var extraslag så kände jag ej för att fråga annat ville bara UT därifrån...
men var där igen idag o tog blodprover. läkarn ska ringa mig imorgon också.

tycker bara det är konstigt att det är ofarligt. bullshit, jag har ju haft hjärtklappning varje dag och ont i hjärtat typ. känner och hör hjärtat slå ojämnt och är stel i hjärtat typ.

o innan experten sa att det såg ofarligt ut så ville hon att jag skulle dirr in till akuten med transport även fast jag fråga om jag inte kunde vänta tills imorgon.

så något är deT! får mer info imorgon ska få provsvar på blod o kanske gå dit imorgon


   
SvaraCitera

postar ett inlägg i angelize-anda till angelize:

TA HAND OM DIG VÄNNEN!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

kan inte hjärtat må dåligt av panikångest tror jag läst det...

Har haft panikångest och stress så ofta och så starkt att jag fått något kroniskt med hjärtat typ.

Angelize:

vad är biverkningarna av medicinen? äter du betablockerare pga extraslag eller vadå?

Äter det pga hjärtklappning. Finns inga biverkningar, äter så svaga och bara typ en eller två per dygn.
Fast skulle jag idrotta väldigt hårt så skulle jag inte orka, hjärtat kan inte jobba så fort då. Fast som sagt så äter jag en väldigt låg dos. Ibland är det placebo för mig känns det som.
Skådespelare äter ju de också, för scenskräck.
Men ska ändå till läkaren på måndag. Ska berätta om mitt hjärta etc då. Bävar inför detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadentpop:

Kram

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har haft panikångest och stress så ofta och så starkt att jag fått något kroniskt med hjärtat typ.

Blä vad jobbigt. Men så det är sant, man kan få fel på hjärtat om man har panikångest? För jag har ju haft hjärtklappning varje dag sen jag fick det det som verkade vara panikångest i en hel natt. [shake] Och blir det värre för dig när du ska sova/inte gör någonting? Känns som man inte känner hjärtklappningarna när man är i full rulle utan man känner de mest när man ligger ner o ska sova typ.


   
SvaraCitera