Aviseringar
Rensa alla

Hjärtinfarkt, bara 18 år?


Ämnesstartare

För någon vecka sedan började jag få riktigt ont i käkarna, så att jag knappt kunde tugga.
Nu har jag börjat få EXTREMT ont i bröstet, och har flera symptom som stämmer in på hjärtinfarkt. Bör jag ringa 112?


   
Citera

/careface


   
SvaraCitera

Fråga släkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Fråga släkt?

Jag bor ensam, och vill inte ringa och störa någon när de ligger och sover.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man ringa 112 om såna här frågor eller ska man ringa någonannanstans så man inte blockerar linjen till 112?


   
SvaraCitera

Snowball2:

vill inte ringa och störa någon när de ligger och sover.

jag tror inte att dom tycker att du stör om det är något allvarligt [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jag tror inte att dom tycker att du stör om det är något allvarligt [confused]

Men tänk om det inte alls är farligt. Käkgrejen kanske beror på att nåt sitter snett och bröstsmärtan kanske beror på mitt medfödda hjärtfel?


   
SvaraCitera

Ring sjukvårdsupplysningen.


   
SvaraCitera

Snowball2:

Men tänk om det inte alls är farligt. Käkgrejen kanske beror på att nåt sitter snett och bröstsmärtan kanske beror på mitt medfödda hjärtfel?

gå till vc då?


   
SvaraCitera

o där dog hon[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gör olika ont beroende på hur jag står/sitter/ligger. Det är väl ett tecken på att det inte är hjärtinfarkt?


   
SvaraCitera

Snowball2:

Det gör olika ont beroende på hur jag står/sitter/ligger. Det är väl ett tecken på att det inte är hjärtinfarkt?

Då brukar det vara musklerna i bröstkorgen.


   
SvaraCitera

Dessutom, om det där med ont i käken skulle vara symptom på hjärtattack så skulle du förmodligen vara död redan. Låter mer som visdomständerna eller liknande. Ifall du inte redan dratt ut dom.


   
SvaraCitera

ring sjukvårdsupplysningen hur svårt kan det vaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snowball2:

För någon vecka sedan började jag få riktigt ont i käkarna, så att jag knappt kunde tugga.
Nu har jag börjat få EXTREMT ont i bröstet, och har flera symptom som stämmer in på hjärtinfarkt. Bör jag ringa 112?

Ring sjukvårdsupplysningen inte 112 men jaa det borde du har samma problem och har gjort två oprationer.


   
SvaraCitera