Forumet - Hjärtproblem?! vad gör man?

Hjärtproblem?! vad gör man?

2485 0 24
Har sedan ett par månader haft väldigt hög puls för ingenting. När jag har mätt pulsen har den som högst varit kring 140slag/min vilket är rätt så högt.

Nu har jag även märkt att mina hjärtslag är väldigt ojämna och konstiga. Dem går från långsamt till snabbare hela tiden med olika intervaller ibland 2 slag snabba och 1 slag långsamt. Jag har även märkt att det ibland stannar upp. Det känns som att hjärtat stannar för en liten stund.
Väldigt obehagligt!

Det känns även som att hjärtat ska hoppa ur bröstkorgen och det fullkomligt rusar där inuti. Ska man söka läkare och kolla upp det? Har hjärtsjukdom i släkten också.

Är även sjuk sedan tidigare vilket medför smärta och oro, har nått fel med magen/tarmen/ev nått gynekologisk (befinner mig under utredning för detta).

Någon som känner igen sig eller vet vad jag ska ta mig till?

Spana också in:

Välkommen i klubben. Jag har upplevt ungefär samma saker i snart fem månader. Tar sen två månader tillbaka betablockerare, som till en början hjälpte, men nu börjar problemen komma tillbaka.

Inga läkare har hittat nåt svar, eller ens nåt fel. Jag har varit på akuten, samt ett närsjukhus och en vårdcentral - totalt cirka 15 besök. [smile]

Hoppas du lyckas bättre än jag och blir fri från problemen.
L1itenflicka:

Nu har jag även märkt att mina hjärtslag är väldigt ojämna och konstiga. Dem går från långsamt till snabbare hela tiden med olika intervaller ibland 2 slag snabba och 1 slag långsamt. Jag har även märkt att det ibland stannar upp. Det känns som att hjärtat stannar för en liten stund.


Jag har precis som dig, jag började upptäcka problemen för 5 år sedan, skriv gärna hur det har gått för dig, ifall du sökt hjälp o så. Vill gärna veta.
Åtta:

Jag har då upplevt det typ varje gång jag ansträngt mig själv fysiskt. Speciellt om jag springer eller gör något annat som kräver kondition.


Är du säker? Få ont i lungorna osv, blodsmak i munnen och generella andningssvårigheter är jag van vid. Det har jag alltid fått när jag ansträngt mig, eftersom min kondition alltid varit skit.

Att faktiskt få hugg i hjärtat, specifikt, vid varje inandning, kombinerat med puls på 220+ och stenhårda hjärtslag, har jag aldrig upplevt tidigare.
Penstrokes:

Att faktiskt få hugg i hjärtat, specifikt, vid varje inandning, kombinerat med puls på 220+ och stenhårda hjärtslag, har jag aldrig upplevt tidigare.


Då är du inte i så dålig form som du tror. [wink] T.o.m. back in the day när jag spelade handboll flera gånger i veckan i flera år så kände jag av sådant vid extra hög grad av ansträngning.
Åtta:

Då är du inte i så dålig form som du tror. [wink] T.o.m. back in the day när jag spelade handboll flera gånger i veckan i flera år så kände jag av sådant vid extra hög grad av ansträngning.


Hmm. Du kanske har rätt. Jag har bett min läkare ringa mig imorn och ska fråga honom, bara. Skulle bli väldigt glad om det du säger stämmer och det faktiskt är ofarligt.
Penstrokes:

Tar sen två månader tillbaka betablockerare, som till en början hjälpte, men nu börjar problemen komma tillbaka.


Varför tar du betablockerare? Nyfiken.

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.
sylar:

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.


Det är inte farligt om man inte tränar extremt hårt och om man inte äter en väldigt hög dos. Vet pga läkare och har stoppat i mig betablockerare i hundra år.
sylar:

Varför tar du betablockerare? Nyfiken.


Arytmi, hårda hjärtslag, hög puls etc.

sylar:

Att träna med betablockerare låter inte bra dock. Om medicinen gör så att hjärtat håller sig på jättelåg puls också tränar man, då kan ju inte blodet syresätta övriga kroppen.


Det ska inte vara nån fara, enligt min läkare. Och jag tar 50 mg, vilket är en rätt låg dos.