Aviseringar
Rensa alla

Hjelp:(


Ämnesstartare

Amsle:

Det står att den inte är aktiverad och jag kan inte aktivera den heller ;s Det känns som att de försöker lura mig.

[shake] Konstigt. Försök att logga in på det igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ptja, då kan du antingen köpa en ny licens eller byta operativsystem.

Allting som jag har på datorn kommer ju att gå bort:(

isola:

[shake] Konstigt. Försök att logga in på det igen.

Men det är inloggat, bara det att jag förut inte kunde flytta till karantän och att antiviruset inte finner några virus ;s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Allting som jag har på datorn kommer ju att gå bort:(

Säkerhetskopiera det då.

Och, nej, det hjälper inte att hålla på och fiffla med antivirusprogrammet. Installera om ditt nuvarande eller byt operativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Men det är inloggat, bara det att jag förut inte kunde flytta till karantän och att antiviruset inte finner några virus ;s

Knasigt [sad]
vad ska du göra nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vad ska du göra nu?

Vet inte ;s

Åtta:

Det kommer upp att man funnit en keylogger på datorn från något konstigt program ;s Vad ska jag göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Allting som jag har på datorn kommer ju att gå bort:(

Dra ur internet och kopiera det du måste ha till USB-minne eller nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Dra ur internet och kopiera det du måste ha till USB-minne eller nåt?

Hon kanske bara har ett med lite minne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Hon kanske bara har ett med lite minne?

Låna av någon? Använda flera? Kopiera till en extern hårddisk? Kanske kopiera till en ... FAN! MITT RIS KOKAR JU DÄR NERE!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

FAN! MITT RIS KOKAR JU DÄR NERE!!!

Vilken dålig simultankapacitet du har!!!!!!111


   
SvaraCitera
Åtta

Amsle:

Allting som jag har på datorn kommer ju att gå bort:(

Jupp. Det är därför det är bra att ha säkerhetskopior.

Amsle:

Det kommer upp att man funnit en keylogger på datorn från något konstigt program

Alla de där notifikationerna är fejkade för att de vill att du ska ladda ned och installera spyware. Det enda du kan göra är att formatera om datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vilken dålig simultankapacitet du har!!!!!!111

Det blev perfekt så STFU! [mad] Hade nästan koll på det hela tiden. [blush]


   
SvaraCitera

akta dig för vilka filer du för över till usb minnen, det kan vara så att de kan vara infekterade. Formatera om o börja på nytt imo.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan inte göra annat än formatera skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Alla de där notifikationerna är fejkade för att de vill att du ska ladda ned och installera spyware. Det enda du kan göra är att formatera om datorn.

Jag misstänkte det, så jag stängde bara av och lät bli att trycka.

Det var en kompis hos mig, och hon ville se. Jag satte på datorn medan hon var på toaletten, sedan hade det helt plötsligt kommit upp länkar till porrsidor på min startsida, trots att jag inte ens tittat på porr. Så i panik stängde jag av datorn så att inte hon skulle se, utan att undersöka datorn. När hon hade gått hem, systemåterställde jag datorn, och allting som hade något som helst samband med allt detta är numera borta. Till och med länkarna. Tror du allting är borta?[sad]


   
SvaraCitera
Åtta

Amsle:

Tror du allting är borta?

Omöjligt att säga. Använder du inte datorn till bankärenden eller andra saker som du bryr dig om så kan du ju fortsätta använda den. I annat fall vidhåller jag att en omformatering är att föredra.

EDIT: Ehm, jag underrättades just om att Windows systemåterställning inte riktigt är vad det verkar. Tydligen tas inga filer bort - så filsystemet återställs egentligen inte till hur det var när återställningspunkten skapades - utan den återställer endast systemfiler och sådant till hur de var. Således är det ingenting som jag skulle förlita mig på.


   
SvaraCitera