Aviseringar
Rensa alla

Hm's puder ?


Ämnesstartare

nån som provat Hm's puder, det för 50 spänn typ, är det bra eller får man utslag och sånt shit, tänkte eftersom det är så billigt så undrar man ju hur kvaliten är ?

(och det behöver faktiskt inte vara dåligt för att de e billigt,därför jag frågar)


   
Citera
Ämnesetiketter

Allt som HM gör är sämst [zzz] Eftersom foundationen är seg och täcker igen alla porer och skapar finnar till förbannelse så är den dålig, likaså deras ögonskugga som inte sitter kvar i en timma ens en gång. Deras läppglans torkade ut mina läppar som fan (men det kanske har att göra med att jag aldrig brukar använda någonting på läparna?) så jag tvivlar på pudret.

Sen ska man inte använda kompakt puder.


   
SvaraCitera

Hm's sminkprodukter brukar vara helt ok. Somliga innehåller mindre färgämnen än vissa kända märken, t.ex ögonskuggan är ljusare osv osv

Men skulle de ge utslag skulle de inte få säljas.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att man ska köpa billiga saker för huden, den kan lätt bli skadad. För ögonen kan man typ köpa vad som helst.


   
SvaraCitera

Men jo det suger. Behöver inte ens testa.


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

nån som provat Hm's puder, det för 50 spänn typ, är det bra eller får man utslag och sånt shit, tänkte eftersom det är så billigt så undrar man ju hur kvaliten är ?

Använd inte.


   
SvaraCitera

Du får ju vad du betalar för,ett halvbra puder(knappt det) som finns i få passande nyanser.Jag använde det pudret när jag hade dålig ekonomi men jag kan ju säga att max factors puder puff är värt 140 kr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle aldrig ens få för mig att testa det. Usch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eisleben:

Använd inte.

varför, har du provat ?


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

varför, har du provat ?

Finns inga värda färgnynanser, dåligt för hyn. Alla jag hört har provat tycker att det suger, men har inte provat själv. Av just den anledningen+att det inte finns någon färg som passar min bleka hy.


   
SvaraCitera

tycker det är skitdåligt, men sen så har ju alla olika hy också så, kanske ser bra ut på dig. men inte på mig som är skitblek. tycker det känns uttorkande och torrt också.[n]


   
SvaraCitera

Tycker det funkar helt ok.


   
SvaraCitera

jag har det. samt deras foundation. funkar skitbra, dock har jag ibland dålig hud-dag, när det bara hamnar i fläckar överallt. det är inte snyggt, men det beror nog mer på hur mkt jag sovit och hur koncentrerad jag är, än på pudret.

och nej, jag fick inte finnar av det. har mindre än min kompis som använder "bra märkessmink", och då har jag ändå anlag för akne, o inte hon. samt jag sover med sminket mer än varannan dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använd Mist istället.
Så bra kvalité man kan få.

H&M's smink är skit.


   
SvaraCitera

kimberlyjoness:

nån som provat Hm's puder, det för 50 spänn typ, är det bra eller får man utslag och sånt shit, tänkte eftersom det är så billigt så undrar man ju hur kvaliten är ?

(och det behöver faktiskt inte vara dåligt för att de e billigt,därför jag frågar)

jag använder det. funkar prima! orkar verkligen itne lägga ut massa pengar på sån skit och eftersom det funkar tycker jag det är kalas.

aldrig fått utslag eller dylikt.


   
SvaraCitera