Aviseringar
Rensa alla

hmm..?


Tycker inte politik ska komma emellan vänskap.


   
SvaraCitera

Tessis:

Ska man döma en person efter vad den har röstat när det gäller valet?

beror väl på varför den har röstat, du ska ju inte dömma som att alla moderater är bratz, alla sossar är ..nåt.. och alla sd är rasister. men du kan ju helt klart ifrågasätta hur folk tänker! men det är klart att personligheten är viktigast! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

om det är sd så spring

jasså? ovasett person? ovasett hur personen är ?


   
SvaraCitera

djwalle:

men du kan ju helt klart ifrågasätta hur folk tänker! men det är klart att personligheten är viktigast!


   
SvaraCitera

Tessis:

jasså? ovasett person? ovasett hur personen är ?

ja!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blond:

Tycker inte politik ska komma emellan vänskap.

Jaa, okej [smile] bra!

tycker du att man ska lyssna på kompisar som har åsikter om denna persons åsikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

ja!

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djwalle:

det är klart att personligheten är viktigast!

Aa, så du tycker det är helt okej att ha kille/tjej/ kompisar som röstar på något av dessa? utan att dömma? [smile]

Känner tyvärr ganska många som har tagit bort kompisar för att dom t.ex röstat på sd


   
SvaraCitera

Tessis:

tycker du att man ska lyssna på kompisar som har åsikter om denna persons åsikt?

Nej, att den har en viss åsikt är väl inte deras problem. De är inte direkt tvingade till att vara med personen. Det som spelar någon roll är vad DU tycker om personen i sin helhet, bortsett från att den har en viss åsikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blond:

bortsett från att den har en viss åsikt.

Ja, okej tack för svar [smile]


   
SvaraCitera

Tessis:

varför?

för att så dana värderingar ska man hålla sig borta från[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

för att så dana värderingar ska man hålla sig borta från

Så om du var riktigt intresserad av en tjej, inte rasist o så vidare, men går och röstar på sd. ska du springa då?


   
SvaraCitera

Tessis:

Så om du var riktigt intresserad av en tjej, inte rasist o så vidare, men går och röstar på sd. ska du springa då?

jag kommer aldrig bli intresserad av en tjej men röstar människan på sd har den så snedvrider verklighets syn och värderingar att jag skulle springa. jag har slutat vara vän med folk på fejjan för de röstar sd...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag har slutat vara vän med folk på fejjan för de röstar sd...

Löjligt.


   
SvaraCitera

Blond:

Löjligt.

nej jag har inget som helst gemensamt med den människan och vill inte förknippas med honom.


   
SvaraCitera