Aviseringar
Rensa alla

Hmm aaa "kontaktannons vare ja"


Ämnesstartare

Hej.

Antar det finns rätt mycket tjejer med ätstörningar som läser här..? Skriver egentligen för jag skulle vilja ha kontakt med någon som har någon liknande situation som jag. Eller som har nån ätstörning överhuvudtaget. Svårt att tala med sånt här med vänner o familj ju. Dela erfaranheter o bli vänner över msn kanske. [smile]

Har fått diagnos ätstörning eftersom det är omöjligt för mej att äta normalt. Känner ingen hunger o kan leva på några kex varannan dag. Går till en ätstörningsklinik varannan vecka för o se mina framsteg av att äta var fjärde timme (!) Hjälp! Går långsamt framåt. Har svårt o övergå från ingen mat/godis/fika --> riktig mat o nyttigheter. [smile]

Kram A.


   
Citera

Varför vill du inte äta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att jag är ständigt mätt.


   
SvaraCitera

jag förstår dig [smile]
har haft en tjej som har samma problem som du
äter jätte lite.. det är rätt så irreterande när man ska ut
och käka med henne [confused]

men det jag har att säga till dig är att det kommer bli bättre
för dig försök att ändå ta en extra matbit då när du käkar dina kakor
sen fyller du på med mer och mer för varje vecka [wink]


   
SvaraCitera

jag är ständigt hungrig [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag är ständigt hungrig

Får gärna byta liv med mej då[y][smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

för att jag är ständigt mätt.

Ät endå[surprised]


   
SvaraCitera

jag är ständigt mätt under sommarhalvåret, får ingen matlust när det är varmt [rolleyes] men under vintern bygger jag på [bigcheers]


   
SvaraCitera

ms_A:

Får gärna byta liv med mej då[y][smile]

det skulle faktiskt behövas[smile] vi skulle tjäna på det båda två[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Ät endå

Det går inte. Sitter inträngt i hjärnan. Brukar med tänka: ÄT!! Men när man ska göra varje måltid till en stor process o förstorar det. Näe[sad]. Tänker ju att man måste va helknäpp så man är väl det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Det går inte. Sitter inträngt i hjärnan. Brukar med tänka: ÄT!! Men när man ska göra varje måltid till en stor process o förstorar det. Näe. Tänker ju att man måste va helknäpp så man är väl det..

Jobbigt:( men ta saker som är lätt att äta som tex glass eller nått som tar tid innan man blir mätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Jobbigt:( men ta saker som är lätt att äta som tex glass eller nått som tar tid innan man blir mätt?

Mm jo har ju levt på det i några år.. skräp. Men man kan inte leva på glass o kex heller. Jag skulle ju kunna fortsätta leva på mina 3 kex om dan, men kommer ju se ut som Gollum om ett tag då. O vill göra folket/ på kliniken/familj o sådär glada såklart. Inte för min skull.

Asså låter konstigt men jag e en snål jävul när det kommer till samhället.. Vill inte de ska lägga pengar på en som inte klarar av att käka 100%. Finns cancer sjuka o sådär som har det värre än mej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Asså låter konstigt men jag e en snål jävul när det kommer till samhället.. Vill inte de ska lägga pengar på en som inte klarar av att käka 100%. Finns cancer sjuka o sådär som har det värre än mej.

Nja jag skulle inte se det så om jag vore du försök att se det posetivt det finns folk som försöker hjälpa dig och ta vara på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kontaktannons, sorry, inte tillåtet.


   
SvaraCitera
Keeper

Se ovan.


   
SvaraCitera