Aviseringar
Rensa alla

Hmm, meningen med livet?


Ämnesstartare

Har alltid blivit lärd att har man snygg kropp osv så hittar man lättare kärleken. Jag gick ner i vikt och började träna så nu ser man magrutor och hela fan, men inte fan är det någon som älskar en mer för det. Visst, man kanske får ligga oftare men det är ingen som man kopplar med på mental nivå känns det som. Eller om det är på social nivå. Jag vet fan inte, något fel är det då på mig.

Hittar man någonsin någon som man vill ha, och som vill ha en lika mycket? Eller som förstår en liksom. Känns trist att aldrig göra det. De flesta fruntimmer vill inte ens prata med en, bara ligga. Och jag vet inte vad jag ska säga som känns vettigt heller. Det finns liksom ingen som vill prata på vardaglig nivå.


   
Citera
time
 time

Hur har du det med vänner överlag, både killar och tjejer? Ett bra tips är ju att inleda en relation med det kön du är sexuellt attraherad av på samma sätt som du inleder relationer med vänner, dvs försök att glömma bort att det är sex/förhållande du är ute efter, utan sikta på att bara lära känna personen i fråga. Det blir tusen gånger svårare om man tänker att mycket står på spel, kan jag uppleva.


   
SvaraCitera
Lod
 Lod

Håller med ^ 
Måste vara rå och hålla med angående den biten, det är ingen som tycker om dig mer för att du är snygg. Snarare vill fler ta ner dig. En får inga som helst fördelar utom kanske att någon ser dig som ett objekt som den vill sätta på, om en känner för att få enkla ligg. Men inte mer än så?

Du kommer att hitta någon, det är en tidsfråga, inget som du heller kan direkt leta efter tror jag... Sånt som händer när du minst anar. Sedan lovar jag att det finns så mycket mer i livet än att "hitta någon". Jag uppskattar mer och mer tiden som singel eftersom jag får så mycket mer tid att uppfylla mig själv. Många mognar nog mer med tiden också och det blir lättare att träffa någon "på riktigt" senare. Så mitt tips är: luta dig tillbaka, satsa på dig själv och så träffar du någon när du minst anar! (och kom ihåg att du inte är ensam om de tankarna)

Och just det, den djupa frågan om meningen med livet... Jag tror att alla har olika mening med sina liv. Go find your meaning.


   
SvaraCitera
Smilen

Livet har ingen mening. 


   
SvaraCitera
Smilen

Man ska ta vara på meningen om man hittar ett.


   
SvaraCitera

Meningen med livet är att det inte finns någon mening. Det är det som är meningen liksom. När jag förstod det så blev mitt liv mer värt att leva.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera