Aviseringar
Rensa alla

Högern och vården


Ämnesstartare

Rymdpirat:

Hurra! Fler nyliberala luftslott och plattityder!

No need for that kind of language, mister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Animagus:

No need for that kind of language, mister.

Visa att jag har fel då. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Visa att jag har fel då.

Sa inte att jag höll med artikeln, så jag ser ingen anledning att försvara den. Dessutom - om jag nu skulle vara libertarian - är jag ytterst tveksam på att du skulle ändra åsikt i frågan, om jag nu försökte mig på att diskutera saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Animagus:

Sa inte att jag höll med artikeln, så jag ser ingen anledning att försvara den.

Ahright, antog att du använde den som ett argument med tanke på omständigheterna heh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Ahright, antog att du använde den som ett argument med tanke på omständigheterna heh.

Nej, inte nödvändigtvis. Men bidrog dock gärna med ett till perspektiv på saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Hur ställer ni med M-anknytningar er gentemot gubbarna och tanterna i partiet som går igenom med det här? Vad de gör är ju att använda era ideal för att stoppa skattepengar i sina egna fickor. Hur ser den interna kritiken ut?

Det var över ett år sedan jag var aktiv och uppdaterad så jag vet faktiskt inte, skulle kunna försöka höra mig för lite. Fast jag är nästan hundra på att det sker diskussioner, möten och förberedelser kring hur man ska förhålla sig till detta. M har inte råd med att det här växer sig till något större, då det lätt kan bli ett starkt vapen för oppositionen.

Reinfeldt brukar vara snabb med att ta folk i örat, så det skulle inte förvåna mig om han redan har gjort det. Vad som händer återstår att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

då det lätt kan bli ett starkt vapen för oppositionen.

I wish. Vänsterblocket lär väl missa lika mycket som alla andra öppna mål högern har erbjudit hittills. Ni kan nog vara lugna. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Ni kan nog vara lugna.

Det kan vi nog, men jag vet inte om jag tycker att det är så bra just nu. Det känns som att hela sossericirkusen har fått alliansen att ta det lite väl lugnt senaste året, istället för att fortsätta framåt med nya idéer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Vård är inte något heligt undantag som skiljer sig från andra, fungerande, privata marknader.

Så precis som vad gäller andra marknader skulle de fattiga få gå utan, eller använda den billigaste, mest skadliga euroshoppervården utan ångervecka.


   
SvaraCitera

Håller med dig. Fast just nu är jag mest arg på Carema i Årjäng som säger att "om man kan sätta sig på en buss till Stockholm är det inte akut".


   
SvaraCitera