Aviseringar
Rensa alla

Höghastighetståg i Sverige ja eller nej?


Ämnesstartare

Capture:

Tycker de kan fixa ett vettigt tågtrafiknät här uppe först. Här går rälsen fortfarande inne i landet, och inte längs kusten.

isola:

Nä.

Jäkla bilist.[crazy][crazy]

De gröna tåget som testas.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Jäkla bilist.[crazy][crazy]

Nä! Tänker på säkerheten! Och alla åksjuka. men som tidsoptimist borde jag gilla detta, men jag tänker mig att det skulle bli svårare att tvärnita för saker på spåret i hög hastighet. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä! Tänker på säkerheten! Och alla åksjuka. men som tidsoptimist borde jag gilla detta, men jag tänker mig att det skulle bli svårare att tvärnita för saker på spåret i hög hastighet.

Därför lämpar sig höghastighetståg på lite längre sträckor med få stopp. Det skulle inte funka som pendeltåg där man har stopp var tredje kilometer.


   
SvaraCitera

ALL kollektivtrafik är bra! [smile]


   
SvaraCitera

TS gillar tydligen tåg.[crazy]

Det finns en statlig utredning om anläggande av höghastighetsbanor i Sverige.

Likaså finns det ​omvärldsanalyser och en massa annat material.

människan:

ALL kollektivtrafik är bra!

Vad får dig att tro det?


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Vad får dig att tro det?

Uttryckte mig kanske lite klumpigt, syftade på att jag tycker allt skall byggas ut. Att åka kollektivt är waaay mer miljövänligt. [smile]


   
SvaraCitera

Jag tycker vi ska satsa på att ha någon hastighet alls innan vi börjar med höghastighetståg!


   
SvaraCitera

Det där blev ju en gramatisk våldtäckt.


   
SvaraCitera

MusPlupp:

gramatisk våldtäckt


   
SvaraCitera

Tickstart:

MusPlupp:

gramatisk våldtäckt

Nu glömmer vi det här [no-no]


   
SvaraCitera

människan:

Uttryckte mig kanske lite klumpigt, syftade på att jag tycker allt skall byggas ut. Att åka kollektivt är waaay mer miljövänligt.

Hur kom du fram till att kollektivtrafik är mer miljövänligt än andra transportmetoder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag väcker detta ämne för det är intressant. Någon som har något att säga?


   
SvaraCitera

Byråkratjäveln:

Hur kom du fram till att kollektivtrafik är mer miljövänligt än andra transportmetoder?

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Konstigt att inga kollektiva miljömuppar är här och argumenterar för att miljarder kastas ut på tåg som inte kommer gå att utnyttja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad säger ni om detta?

Mångmi​ljardsatsning på tåg

Regeringen föreslår att 30 miljarder kronor satsas på Ostlänken som möjliggör snabbtåg mellan Stockholm och Linköping. Totalt ska 55 miljarder satsas på tåg.


   
SvaraCitera