Aviseringar
Rensa alla

Högskolan i Borås, Systemvetenskap, vad tycker ni som går där?


sadjad
Ämnesstartare

Om det är någon som pluggar i Högskolan i Borås programmet Systemvetenskap så undrar jag lite allmänt;
*Hur är linjen, extremt mycket plugg, kompetenta och "sköna" lärare etc?
*Hur är skolan i allmänhet?
*Hur är studentlivet i borås?


   
Citera

ska du inte gå på 1 riktig högskola ist?


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Blivande_japan:

högskola

Det är en riktigt högskola lol, är det någonting som är dåligt med den???? [surprised]


   
SvaraCitera

sadjad:

är det någonting som är dåligt med den????

Ah, den ligger i Borås [crazy]


   
SvaraCitera

sadjad:

Det är en riktigt högskola lol, är det någonting som är dåligt med den????

är kanske ba ja som är skeptisk till små högskolor man knappt hört ngt om

tar för givet att de är kassa


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tar för givet att de är kassa

Jag övervägde mellan "roliga" lund och "tråkiga" borås, valde borås pga. att deras kurser var mer relevanta enligt mig och mer tekniska 🙂

Jag upptäckte faktiskt Boråshögskola genom spotify, reklam på olika hemsidor, affischer i stockholm och göteborg. Jag tycker de faktiskt lyckats med att synas och höras i år. Hoppas att HB inte blir mitt livs största misstag, fan vad du gjorde mig orolig nu [chocked]


   
SvaraCitera

sadjad:

Jag övervägde mellan "roliga" lund och "tråkiga" borås, valde borås pga. att deras kurser var mer relevanta enligt mig och mer tekniska 🙂

Frågan är ju om kurserna i Borås är bra också. Saker tenderar att se bättre ut på papper.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Frågan är ju om kurserna i Borås är bra också. Saker tenderar att se bättre ut på papper.

Fast man har ju inget annat att gå på än det som står på pappret och alla forumtrådar på flashback [sad]


   
SvaraCitera

Vad säger de på flashback?
Jag är lite förvånad över att de inte bara pratar om chalmers och handels och hur resten bara är skräp.


   
SvaraCitera
sadjad
Ämnesstartare

frukt:

Vad säger de på flashback?

Har varit utan Internet i några dagar men nu är jag tillbaka 🙂

De säger inte så mycket om själva Högskola i Borås utan de snackar mest om utelivet(party, barer, alkohol mm). Jag är ju mest intresserad utav själva skolan och alla aktiviteter som finns där 🙂


   
SvaraCitera

sadjad:

extremt mycket plugg,

sadjad:

Högskolan i Borås

sadjad:

Systemvetenskap

... Du kan nog andas ut.


   
SvaraCitera

sadjad:

Om det är någon som pluggar i Högskolan i Borås programmet Systemvetenskap så undrar jag lite allmänt;

Vad i hela fridens namn ska du i Borås att göra när du har GU och Chalmers ett stenkast därifrån?

sadjad:

Jag övervägde mellan "roliga" lund och "tråkiga" borås, valde borås pga. att deras kurser var mer relevanta enligt mig och mer tekniska 🙂

Vad, exakt, är det du vill göra efter din utbildning? Vi (datavetenskap på GU) får varje år in en drös med folk som började på systemvetenskap men bytte över illa kvickt när de insåg att systemvetenskap är en samhällsvetenskaplig utbildning, inte en teknisk.

Om du vill jobba med någon form av management eller interaktionen mellan människa och IT-system, då är det systemvetenskap du vill läsa. Dock måste du vara beredd på att a) själv lära dig programmera hjälpligt och b) jobba som programmerare, supportapa eller liknande i några år innan du kan vänta dig några arbetsuppgifter som är mer eller mindre relevanta.

Om du istället är intresserad av programmering, software engineering, algoritmer, hårdvara eller liknande - saker som inte har särskilt mycket med människor och beteendevetenskap att göra - bör du definitivt överväga att läsa datavetenskap eller -teknik istället, annars kommer du att bli väldigt besviken.


   
SvaraCitera