Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet !!


Ämnesstartare

Hej! Jag har inte gjort högskoleprovet än men jag måste få rätt bra på det (typ 1.6) för att komma in på den utbildning jag vill och mina betyg räcker inte.

Jag tränar som sjutton på alla delar men jag tycker dom är väldigt svåra.
Jag funderar på att åka till usa eller england elr något sånt ett år för att förbättra resultatet på engelskadelen. tror ni man får bättre då?

För jag måste verkligen få 1.6!

Och om jag nu åker iväg och tränar engelska ett år, hur ska jag bli bättre i de andra delarna?

Kram!!!


   
Citera

Tilde:

. tror ni man får bättre då?

Absolut men det låter ganska onödigt då engelskan inte är en sån stor del och det faktiskt går att träna sig på den här hemma utan problem. Jag menar det är knappast på en sådan hög nivå att du behöver ett år i england för att klara av det. Jag brukar få alla rätt på engelskadelan och jag har aldrig varit i något engelsktalande land. Satsa lika mycket på alla delar istället så ska det nog gå bra! [y]

Har själv funderat på att börja öva till det så att jag kan få ett riktigt bra resultat och jag är helt övertygad om att det går om man är tillräckligt flitig.


   
SvaraCitera

En före detta psykolog berättade att hon bara fick 0,1 på högskoleprovet lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol. :')


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag fick 0,8 när jag var bakfull och inte hade sovit på hela natten (väldigt omoget, jag vet) proven var ganska enkla men jag orkade inte läsa texterna, så mitt tips är att öva på att läsa texter. [smile]


   
SvaraCitera

Det är omöjligt att öva på högskoleprovet. Däremot kan man öva upp läsförståelse och läshastighet, som hjälper en på provet.


   
SvaraCitera

tevepro:

Det är omöjligt att öva på högskoleprovet. Däremot kan man öva upp läsförståelse och läshastighet, som hjälper en på provet.

Lol[rolleyes]


   
SvaraCitera

Du kan göra gamla högskoleprov på nätet. Prova det, och kolla in den klistrade högskoleprovstråden för fler tips!


   
SvaraCitera

Du kan göra gamla högskoleprov på nätet. Prova det, och kolla in den klistrade högskoleprovstråden för fler tips!


   
SvaraCitera

Jag ska inte göra't!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera