Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet HT11


Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

det är till min nackdel! alla mina fel på övningsprovet var på matematik- och statistikdelarna.

matte a kändes lätt när man läste det, men under de få minuter jag orkade lägga på övningsprovet verkade det jobbigt som fan. fast ni har ju ordkunskapen åtminstone, smartmänniskor! har inte den heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väggen:

matte a kändes lätt när man läste det, men under de få minuter jag orkade lägga på övningsprovet verkade det jobbigt som fan.

kände samma sak. hoppas att det mest var chock och brist på linjal som orsakade de katastrofala resultaten.

väggen:

fast ni har ju ordkunskapen åtminstone, smartmänniskor! har inte den heller.

äh, läsförståelse är ju lätt. och det behövs knappast toppresultat för att det ska bli lättare att komma in på det man vill med högskoleprovet oavsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

brist på linjal

just det, tack för påminnelse. måste köpa en linjal!

tlaltecuhtli:

äh, läsförståelse är ju lätt. och det behövs knappast toppresultat för att det ska bli lättare att komma in på det man vill med högskoleprovet oavsett.

hoppas du har rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

utropstecken hela vägen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

statistikdelarna.

Statistikdelen är hemsk och jag hatar den. Enda delen utöver orddelen där jag hade någon anmärkningsvärd mängd fel sist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Enda delen utöver orddelen där jag hade någon anmärkningsvärd mängd fel sist.

hur kan du få fel på orddelen! fast det riktiga provet kanske är milsvida från övningsprovet, vad vet jag.

jag älskar att pepptråden blev en gnälltråd. jag tycker att vi ska annektera utrymmet för förtvivlade tjut efter provet också.


   
SvaraCitera
Lounge

ne ja vill ente


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

hur kan du få fel på orddelen! fast det riktiga provet kanske är milsvida från övningsprovet, vad vet jag.

För att majoriteten av orden i det tenderar att ha typ tre svarsalternativ av väldigt liknande betydelse + jag brukar inte memorera märkliga facktermer för typ skräp på undersidan av en båt eller dylikt. Hur kan du inte få fel på orddelen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur kan du inte få fel på orddelen?

tittade på orddelen igen nu. på övningsprovet är inte alternativet särskilt lika alls, men det är ju bara tio frågor, så jag kan ha haft tur. nåja, vi får se hur det går när det väl gäller.

men vad fan. ord är roliga. udda ord är ännu roligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

tittade på orddelen igen nu. på övningsprovet är inte alternativet särskilt lika alls, men det är ju bara tio frågor, så jag kan ha haft tur. nåja, vi får se hur det går när det väl gäller.

Har inte kollat övningsprov inför våren alls, har mest erfarenhet av 40 ord i tidigare prov.

Och ja, den förutsätter liksom att man kan svaret från början och ger inte så mycket utrymme för att lista ut det.


   
SvaraCitera