Forumet - Högskoleprovet!

Högskoleprovet!

3385 0 85

Spana också in:

JustAnotherSoul:
ja, dock funderar jag på att göra det igen och satsa på betyg istället. Högskoleprovet var tortyr, stressigt och kör slut på en. Försöker jag snitta B i alla mina gymnasiekurser så behöver jag kanske inte hp. 
ja, det är så jävla jobbigt att prestera bra under en dag, det är inte värt det, bättre att harva på som ett fån i tre jävla år för att försöka få betyg som du kanske kommer komma in på något med. eventuellt. om du har tur.

Exner:

Detta. Högskoleprovet är OP.

det är ju helt galet vilken skillnad det är mellan poängen som krävs för antagning via högskoleprov och via betyg. med ett så pass medelmåttigt resultat som typ 1,2 så kommer man in på den stora majoriteten av utbildningar. med 1,5 så kommer man in på nästan alla. motsvarande siffror för betyg är helt galna i jämförelse. alla, löst räknat, kan liksom få 1,2 på en bra dag med lite grundläggande förberedelser.

player one:

det är ju helt galet vilken skillnad det är mellan poängen som krävs för antagning via högskoleprov och via betyg. med ett så pass medelmåttigt resultat som typ 1,2 så kommer man in på den stora majoriteten av utbildningar. med 1,5 så kommer man in på nästan alla. motsvarande siffror för betyg är helt galna i jämförelse. alla, löst räknat, kan liksom få 1,2 på en bra dag med lite grundläggande förberedelser.

Ja. Vad tror du skulle hända om man bytte till icke-relativa resultat på högskoleprovet?

player one:

Förutom arkitekt dåra. Där är det 1.8 på HP som gäller. Suck...

xxxx: fick bara 1.0 första gången. blev jätte besviken, brukade få bra på nästan allt annat i skolan
sen fick jag bara 1,35 andra gången
trodde inte det skulle vara svårt att få nästan allt rätt. vet inte vad jag har gjort fel?
lästeknik och hur du använder tiden är det viktigaste, och det lättaste att träna på, för de flesta delar. för mattedelen så gäller det att repetera, om du inte redan har det i färskt minne.