Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet!


Ämnesstartare

Hur många har gjort den och har ni rättat? Jag gjorde den för första gången igår och är ganska deppad, kommer få runt 0,8 poäng om normeringen är som förra året. 


   
Citera

Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..


   
SvaraCitera

Tickstart: Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..

+1 och -1 på samma gång 😮

OnT: vad är det du vill diskutera ts?


   
SvaraCitera

jävla drygoHjärta

Tickstart:
Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..

tappade bort tiden under provpass 4, hade typ 10 frågor kvar när de var 5 min kvar …fick 12/40 ….


   
SvaraCitera

JustAnotherSoul: tappade bort tiden under provpass 4, hade typ 10 frågor kvar när de var 5 min kvar …fick 12/40 ….

Det går säkert bättre nästa gång, då är du mer mentalt förberedd på hela upplägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rävsafari:

Det går säkert bättre nästa gång, då är du mer mentalt förberedd på hela upplägget.

ja, dock funderar jag på att göra det igen och satsa på betyg istället. Högskoleprovet var tortyr, stressigt och kör slut på en. Försöker jag snitta B i alla mina gymnasiekurser så behöver jag kanske inte hp. 


   
SvaraCitera

JustAnotherSoul: ja, dock funderar jag på att göra det igen och satsa på betyg istället. Högskoleprovet var tortyr, stressigt och kör slut på en. Försöker jag snitta B i alla mina gymnasiekurser så behöver jag kanske inte hp.

mjo det är en jävligt jobbig dag helt klart, men ah okej, whatever floats your boat!


   
SvaraCitera

Tickstart:
Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..

varför då? visst är väl 0,9 medelvärde. men ändå om man inte har pluggat och annat.


   
SvaraCitera
Robler

jag har gjort det och rättat, är nomineringen som förra året så får jag, tja lila mycket som jag fick förra året. Känns lite onödigt att jag skrev det igen


   
SvaraCitera

Tickstart:
Blir alltid lika förbryllad att man kan få under ett..

vad fick du då


   
SvaraCitera

JustAnotherSoul:

ja, dock funderar jag på att göra det igen och satsa på betyg istället. Högskoleprovet var tortyr, stressigt och kör slut på en. Försöker jag snitta B i alla mina gymnasiekurser så behöver jag kanske inte hp. 

ja, det är så jävla jobbigt att prestera bra under en dag, det är inte värt det, bättre att harva på som ett fån i tre jävla år för att försöka få betyg som du kanske kommer komma in på något med. eventuellt. om du har tur.


   
SvaraCitera
Exner

player one:

ja, det är så jävla jobbigt att prestera bra under en dag, det är inte värt det, bättre att harva på som ett fån i tre jävla år för att försöka få betyg som du kanske kommer komma in på något med. eventuellt. om du har tur.

Detta


   
SvaraCitera
Exner

player one:

ja, det är så jävla jobbigt att prestera bra under en dag, det är inte värt det, bättre att harva på som ett fån i tre jävla år för att försöka få betyg som du kanske kommer komma in på något med. eventuellt. om du har tur.

Detta. Högskoleprovet är OP.


   
SvaraCitera

Exner:

Detta. Högskoleprovet är OP.

det är ju helt galet vilken skillnad det är mellan poängen som krävs för antagning via högskoleprov och via betyg. med ett så pass medelmåttigt resultat som typ 1,2 så kommer man in på den stora majoriteten av utbildningar. med 1,5 så kommer man in på nästan alla. motsvarande siffror för betyg är helt galna i jämförelse. alla, löst räknat, kan liksom få 1,2 på en bra dag med lite grundläggande förberedelser.


   
SvaraCitera