Aviseringar
Rensa alla

Högskoleprovet - tjohoo


namensermanpo:

haha tare lilla lugna nu Sven, skoja lite med dig bara

Problemet är att alla är så himla självsäkra och tror de ska få 1,8 eller liknande men kommer ut med 1,0. Tro inte att det är så enkelt, du kommer bara bli besviken. Bara ett tips [wink]

Sen borde du kolla normeringstabellen där du ser att man behöver minst 33 poäng för att ens få 0,1: http://www8.umu.se/edmeas/hprov/09a/norm.html

namensermanpo:

får man veta vad man får i varje del, och hur lång tid tar det innan resultatet kommer?

Ja, det får man. När du gjort klart varje provdel får du om du vill skrivs över dina svar på ett annat papper som du kan ta med dig hem. Men det är bara om du hinner, du får alltså ingen tid att göra detta efter provet.

Har du lyckats få över svaren så kommer resultatet på kvällen samma dag på Text-TV och internet. Men det slutgiltiga beskedet från Högskoleverket får du hem först 3-4 veckor senare.

namensermanpo:

så man får ett kladdpapper?

Kanske kan variera, vi fick inget, men vi hade ju kunnat skriva på det orangea pappret som vi fick ta hem sen om vi hade velat det. Men det är inte direkt meningen att man ska kladda eller räkna ut massa saker, så platsen i uppgifthäftet räcker gott och väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tyckte det jobbigaste var att det var så stressigt. Jag satt och tänkte och helt plötsligt såg jag att det typ var jättelite tid kvar så jag hafsade ihop alla delar efter statistiken och fick 1,2 D:

Gentlernen den sparven fick 1,9 på första försöket den dummern.


   
SvaraCitera

Vad ska du med det till? Det finns inga frågor där du alls tjänar på att ha kladdpapper, och även om det fanns skulle du inte ha tid att kladda.

Illyren:

Får jag under 1,7 blir jag knäckt! Alltså har jag råd med 26 fel.

Med tanke på att du uppenbarligen inte ens förstår vad normaliserad poäng innebär tror jag du kan titta i månen efter dina 1,7...


   
SvaraCitera

Jag ska nog skriva det igen. Fick 1,4 sist gång, som även var första gången. Kom in på det jag sökt i höst tack vare det. Mkt gött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Jag ska nog skriva det igen. Fick 1,4 sist gång, som även var första gången. Kom in på det jag sökt i höst tack vare det. Mkt gött.

När kan man anmäla sig?


   
SvaraCitera

passaro:

När kan man anmäla sig?

Ingen aning. Det brukar väl vara senare? Står äskert på studera.nu, orkar inte kolla upp det nu, dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Jag ska nog skriva det igen. Fick 1,4 sist gång, som även var första gången. Kom in på det jag sökt i höst tack vare det. Mkt gött.

Jag fick 1,5, vill du tävla och se vem som får bäst i höst?


   
SvaraCitera

Mawns:

Jag fick 1,5, vill du tävla och se vem som får bäst i höst?

Eventuellt är jag på. Ska antagligen tävla med min pappa också. Fast jag är en dålig förlorare så jag ska vänta och se ifall jag kan ta nederlaget. Ge mig lite tid att bestämma mig. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Jag fick 1,5, vill du tävla och se vem som får bäst i höst?

Du som har gjort det, hur svårt är mattedelen? Individuellt visst, men på ett ungefär då?

Bävar inför den delen då jag är verkligen urusel på matte, och den kommer nog sänka mitt slutresultat rätt mycket. =/

internet:

Ingen aning. Det brukar väl vara senare? Står äskert på studera.nu, orkar inte kolla upp det nu, dock.

Hokaj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du som har gjort det, hur svårt är mattedelen? Individuellt visst, men på ett ungefär då?

Väldigt enkelt. Om man klarar Matte A och är bra på logiskt tänkande så får man höga poäng. Det många faller på är ORD.


   
SvaraCitera

Mawns:

Väldigt enkelt. Om man klarar Matte A och är bra på logiskt tänkande så får man höga poäng.

passaro:

Bävar inför den delen då jag är verkligen urusel på matte, och den kommer nog sänka mitt slutresultat rätt mycket. =/

Jag motsätter mig det här. Logik och matte är det svåraste på hela provet. Jag klarade matte a, b och c men hade svårt för det. Fick sämst på logik och matte.

Ord är enkelt, om man läst litegrann och har tur. [smile]


   
SvaraCitera

internet:

Oh, jag vill vara med på tävlingen. Jag ska också göra Hp-provet i år, för första gången. Alla delar är okej, förutom ORD. Har du tips?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

verkligen urusel på matte

Mawns:

Om man klarar Matte A och är bra på logiskt tänkande så får man höga poäng.

Har man riktigt svåra problem med matte, dyskalkyli typ, så fattar man noll av mattedelen även om man klarade Matte A och är någolunda bra på logiskt tänkande.
Antar jag efter att ha gjort ett träningsprov, eller vad man ska säga.

Matte är hemskt, blir arg.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dream:

Alla delar är okej, förutom ORD. Har du tips?[sad]

http://ord.relaynode.info/


   
SvaraCitera

Mawns:

http://ord.relaynode.info/

Har du gjort HP-provet tidigare? Vad har du fått på ORD-delen? =)

Jag landar alltid på 20-25 p på ord. Men hur ska jag få 30-35? [sad]


   
SvaraCitera