Aviseringar
Rensa alla

Högsta ledaren inom Sunni-Islam: De som lämnar Islam ska dödas


Nu blir man fan rädd asså. Håll mig någon.


   
SvaraCitera

JBBOESS:

Poängen med tråden är att visa att även Islam har en våldsam sida.

Svenskwithattitudes inlägg bevisar klart och tydligt varför denna tråden behövs, han likt 99 % av alla vänsterfolk tror att kristendomen är den enda våldsamma religionen i hela världen. Otroligt hur man kan vara så ignorant.

Absolut. Saken var ju bara den den att ditt konto var avregistrerat och det kan uppfattas som att du inte ville ta diskussionen. Bra att du är tillbaka igen Glad

Islam har definitivt en våldsam sida, IS, Boko Haram, Al-shabab, Al Qaida, talibanrörelsen m.f. (lär det väl vara).

Har vi en enda kristen extremist rörelse? Jag hörde talas om en i afrika, de kallade sig iaf något som kunde tolkas som något kristet. Den gruppen är upplöst nu ändå, men 1 grupp mot minst 5 som alla dem är 1000gånger större (över storleken något) men ni fattar.

SvenskWithAttitude, tänk på oavanstående och det VonKissekatt säger. Du kan behöva läsa på lite, det är ju rätt otroligt att du seriöst tycker att islam och kristendom är = varandra.
Dock är det främst Islam i Mellanöstern och Afrika som vi kritiserar. Nu finns det även IS och Al Qaida anknytna grupper på Filippinerna.

SvenskWithAttitude:

Tror gör man i kyrkan. Blink

Eftersom Islam har samma grund som Kristendom kan du ta och hålla käften. 

Menade att det inte är någon skillnad på Islam och Kristendom.

vonKissekatt:

Kristendomen har på de flesta ställen sekulariserats och förs ofta i länder där jämlikheten är större. Kulturen påverkar alltså väldigt mycket. 

vonKissekatt:
vi har gjort upp med kristendomen och nu är det islams tur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Absolut. Saken var ju bara den den att ditt konto var avregistrerat och det kan uppfattas som att du inte ville ta diskussionen. Bra att du är tillbaka igen Glad

Islam har definitivt en våldsam sida, IS, Boko Haram, Al-shabab, Al Qaida, talibanrörelsen m.f. (lär det väl vara).

Har vi en enda kristen extremist rörelse? Jag hörde talas om en i afrika, de kallade sig iaf något som kunde tolkas som något kristet. Den gruppen är upplöst nu ändå, men 1 grupp mot minst 5 som alla dem är 1000gånger större (över storleken något) men ni fattar.

SvenskWithAttitude, tänk på oavanstående och det VonKissekatt säger. Du kan behöva läsa på lite, det är ju rätt otroligt att du seriöst tycker att islam och kristendom är = varandra.
Dock är det främst Islam i Mellanöstern och Afrika som vi kritiserar. Nu finns det även IS och Al Qaida anknytna grupper på Filippinerna.

Muslimska brödrarskapet bör också nämnas, de har politiskt inflytande världen runt och flera miljoner följare. Snubben i klippet är ledare för muslimska brödrarskapet. 

Muslimska brödrarskapet har ett parti i  Sverige:  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5990097

Islamisk extremism finns även i Bangladesh, Indien,  Indonesien och Thailand.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ansarullah_Bangla_Team
https://en.wikipedia.org/wiki/Lashkar-e-Taiba
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Indonesia
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency

kethog:

vilken vänstermänniska har sagt att islam är mindre våldsam? beror dina halmdockor på att du inte kan argumentera emot vad vänstermänniskor faktiskt säger?

Aldrig sett någon vänstermänniska påstå att Islam är lika eller  sämre än Kristendomen.

Var precis på en kommunistsida på facebook, en amerikansk. De hävdade att Buddhism är värre än Islam, mer våldsam och konservativ. Säger ju en hel del om vilken drömvärld ni vänsterfolk lever i. Gruppen heter communism 101 (anti-tank), sök på "buddhism" så hittar du tråden. Dessa verklighetsfrånvarande påstående om Islam dyker upp titt som tätt var jag än är på internet....här, emocore, youtube, flashback, facebook, överallt. Vänsterfolk som med näbbar och klor förklarar för "islamofober" vilken fredfull och underbar religion islam är oftast men en stor dos skit slängd mot kristendomen som de anser vara det värsta som finns. 

ta inte rasist, men som exempel.... där en snubbe skrev att kristendomen är en tolerant religion, svaret under kom från en vänsterkvinna som skrev att kristendomen är en våldsam förtryckande religion och gav exempel som korstågen etc men samtidigt så gav hon exempel på att islam tydligen var fredens religion och fick 200 tummar upp och ingen som läxade upp henne att hon har fel....sånt här skit ser jag hela tiden....det är skitsnack och smutskastning av samma typ som islamofober för mot islam. Vänsterfolk dömer kristna efter dåliga kristna händelser nu och historiska och verser ut ur kontext, men något liknande gör ni inte mot muslimer och islam.

Ni ser all kritik mot Islam som rasism och felaktig, Det finns inga hemska verser i koranen och hadithern det är bara nya testmentet som är våldsam. Muslimska extremister som ISIS är inte ens muslimer men kristna extremister är kristna...muslimer har aldrig koloniserat bara kristna som har...muslimer hatar inte bögar men kristna gör det...muslimer förtrycker inte kvinnor men kristna gör det, minoriteter är inte förtrycka i muslimska länder, muslimsk extremism är pga vit kolonizisering och raism, moroco, algaeriet och egypten är värsta paradisen tydligen etc etc etc och detta påstår ni trots att fakta säger emot er. o nej inte avpixlat, jag pratar om historiker, human rights watch, un, röda korset, wikipedia, cia, interjuver med folk,...riktig fakta. Men ni tror inte, ni vägrar tro. Kristna förtrycka i egypten? ALDRIG! Det är 10 miljoner kristna som förtrycker 80 miljoner muslimer som sitter på politiska makten...hur då? al-nour partiet och mb dödar kristna, kristna dödar inte muslimer i egypten....med er logik så är svenskar förtrycka av muslimer i sverige.....men nej, ni stöttar de mörka krafterna i mellanöstern.... Ni skulle kunna göra likadana ursäkter för kristna och kristendomen, men det gör ni inte....islam är hbqt och feminismen för er och kristendomen är facism.

Vi har en viss moderater här som är stolt vänster som påstår att NT är våldsam men att koranen inte är det, och att islamism är fett nice men kristdemokrati är hemskt och att hon är förvånad över att folk är kristna men att inte att folk är muslimer....hennes åsikter är norm inom vänstersammanhang. Finns ingen som  läxar upp henne eller påtalar henne vilken rasist och kristofobiker hon är, men så fort någon nämnet något om islam eller muslimer så hugger ni som en kobra.

Ett annat fint exempel är gudrun shycuman som påstår att kristendomen förtrycker kvinnor, men att islam inte gör det......hur fan kan en människa komma till en sådan slutsats?

Allt det sdare påstår om islam och muslimer påstår vänstern om kristna och kristendomen. Samma fördomar, samma hat, samma skitsnack. Ni vill förvisso inte slå kristna, men ni snackar skit om dom och deras religion och dess historia på ett sätt som ni inte gör med Islam och muslimer.

Ni vågar inte ens ta  upp att muslimer förtrycker judar världen över. Och nej, det är inte okej bara för att Israel förtrycker muslimer.

Undrar hur alla svarta, romer och arabiska kristna vi har i Sverige känner sig när högern mobbar dom för sin hudfärg och vänstern mobbar dom för sin religion. Unket.


   
SvaraCitera

liberalen:

Muslimska brödrarskapet bör också nämnas, de har politiskt inflytande världen runt och flera miljoner följare. Snubben i klippet är ledare för muslimska brödrarskapet. 

Muslimska brödrarskapet har ett parti i  Sverige:  http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5990097

Islamisk extremism finns även i Bangladesh, Indien,  Indonesien och Thailand.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ansarullah_Bangla_Team
https://en.wikipedia.org/wiki/Lashkar-e-Taiba
https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Indonesia
https://en.wikipedia.org/wiki/South_Thailand_insurgency

Jag glömde det. Det jar ju vart bombdåd i Indien och en HBTQ-aktivist blev ju mördad för inte ett så långt tag sen och så hölls det en demonstration.
Indoniesien och Thailand var dock nytt för mig. Tack för att du visar och berättar allt detta Glad
Dock den där med indonesien och Thailand har inte eller lite att göra med Islam. Det var bara en grupp som tillhörde islam av typ 5st.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JBBOES: Om Islam är en fredfull religion, varför anser Yusuf al-Qaradawi att alla som lämnar Islam ska dödas?

Om kristendom är en fridfull religion, varför var Francisco Franco kristen?

En muslim kan vara fridfull. Det kanske inte går ihop att vara muslim och fridfull, men det är möjligt. Faktum är att det finns flera olika sorters islam, och även om den ena är större än den andre  är inte islam automatiskt våldsam.

Det finns ju till och med buddhister som beter sig hemskt trots starka fridfulla teman i deras religion, så varför skulle en muslim inte kunna vara fridfull även om det "egentligen" inte går ihop med dennes religion?

Religioner är inte som ideologier. Ingen brukar säga "jag är fascist/islamist/kommunist, men jag är inte så troende".

Visserligen är det väl lite dumt att säga att islam är en fridfull religion, men som jag har förstått det så är baktanken när ickemuslimer säger det att inte försöka koppla ihop muslimer med islamister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym321123:

Om kristendom är en fridfull religion, varför var Francisco Franco kristen?

Jag skrev att kristendomen var en våldsam religion.

anonym321123:

Om kristendom är en fridfull religion, varför var Francisco Franco kristen?

En muslim kan vara fridfull. Det kanske inte går ihop att vara muslim och fridfull, men det är möjligt. Faktum är att det finns flera olika sorters islam, och även om den ena är större än den andre  är inte islam automatiskt våldsam.

Kan inte en kristen vara fridfull? Anser du också att kristendomen automatisk inte är våldsam?

Eller likt de flesta vänsterfolk så anser du att islam är fred men kristendomen är våld?

anonym321123:

Visserligen är det väl lite dumt att säga att islam är en fridfull religion, men som jag har förstått det så är baktanken när ickemuslimer säger det att inte försöka koppla ihop muslimer med islamister.

Varför är det okej att koppla ihop kristna med kristna extremister då?

anonym321123:

Det finns ju till och med buddhister som beter sig hemskt trots starka fridfulla teman i deras religion, så varför skulle en muslim inte kunna vara fridfull även om det "egentligen" inte går ihop med dennes religion?

Klart en muslim kan vara fridfull/fredfull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JBBOOES: Jag skrev att kristendomen var en våldsam religion.

Det såg jag inte, ber om ursäkt.

Du skriver att kristendom är en våldsam religion. Innebär detta att kristna inte kan vara fridfulla?

JBBOOES: Kan inte en kristen vara fridfull?

Jo, det är klart. 

JBBOOES: Varför är det okej att koppla ihop kristna med kristna extremister då?

När har jag sagt att det är det? Det är klart att det inte är.

JBBOOES: Klart en muslim kan vara fridfull/fredfull.

Vad bra att du tycker det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

feminazis =\=  feminister

nej  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tydligen behöver jag läsa på?

Alla religioner som har Abraham som stamfader (Kristendom, Islam och Judendom bland annat) är lika dåliga och lika efterblivna.

Tänker inte sitta här och låta er tro att ni vann något argument genom att vara främlingsfientliga som inte visar några fakta.

Finns lika dumma delar av alla de tre största religionerna. Att tro annat är bara rent dumhet.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Tydligen behöver jag läsa på?

Alla religioner som har Abraham som stamfader (Kristendom, Islam och Judendom bland annat) är lika dåliga och lika efterblivna.

Tänker inte sitta här och låta er tro att ni vann något argument genom att vara främlingsfientliga som inte visar några fakta.

Finns lika dumma delar av alla de tre största religionerna. Att tro annat är bara rent dumhet.

men sluta. vi har redan skrivit om sekularisering. att dra detta till främlingsfientlighet är bara dumt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

men sluta. vi har redan skrivit om sekularisering. att dra detta till främlingsfientlighet är bara dumt. 

Jag orkade inte läsa allt skit som ni skriver, men Sverige är det mest sekulära landet i världen så självklart kommer folk inte vara positiva till organiserade religioner.

Om det hade varit "vita" människor hade inte ni gråtit över något... Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

nej  

Så feminazis = Feminister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Så feminazis = Feminister?

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nej

Då måste väl feminazi=/= feminist vara sant? Eller blandar jag ihop begreppen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: =/=

Vad menar du med det? 


   
SvaraCitera