Aviseringar
Rensa alla

högstadiet <3<3 :@#fskjgdl


skuld:

jag trivs/trivdes mycket bra (Du röstade på detta alternativ)

de va fan himmelriket. cafeterian dag ut o dag in, kaffet kostade 2spänn t skillnad mot gymnasiet där d kostade 10, o typ 1 lektion om dagen (friskola) [love][love][love]


   
SvaraCitera

skuld:

hahaw vilken soppa.

sämsta soppan ever[crazy]


   
SvaraCitera

skuld:

den som kan.
finns det något gällande högstadieformen som bör ändras och vad?

jaha, svårt. det skulle nog behövas tydligare riktlinjer av hur man hanterar situationer som ständigt uppkommer, tänker väl främst vid mobbning. det verkar ha en tendens att alltid falla på offret eftersom ingen vet vad de egentligen ska göra. men sedan hur dessa skulle se ut vet jag inte. svårigheter för dem som inte har det lätt kan dock undvikas genom att inte konstant ha uppdrag där man ska dela upp sig 1-1, om du förstår hur jag tänker.

.. fast detta har förvisso inte endast med högstadiet att göra. ska sluta svamla nu.


   
SvaraCitera

skuld:

jag trivs/trivdes mycket bra (Du röstade på detta alternativ)

Högstadiet var nog den bästa perioden i mitt liv


   
SvaraCitera

Jämfört med gymnasiet var högstadiet blää


   
SvaraCitera

skuld:

jag trivs/trivdes mycket bra (Du röstade på detta alternativ)

Gillade högstadiet. Höll mig utanför onödigt drama utan att för den skull bli utstött, skoldagarna var korta och allt utanför skolan var nytt och spännande. Hade hyggliga lärare och vettiga vänner (umgås fortfarande med en handfull av dem).


   
SvaraCitera

skuld:

genomförbart men inget jag rekommenderar (Du röstade på detta alternativ)

Jag var ett sånt jävla pubertetsbarn. Visste inte vem jag var, eller var jag var, eller hur jag var.
Umgicks med alla, tjejer som killar, men var aldrig riktigt polare med någon.
Har en vän på facebook från min högstadieklass.

Dessutom så klädde jag mig förjävligt.


   
SvaraCitera

skuld:

det är/var helt O K (Du röstade på detta alternativ)

Den tiden hade sina upp- och nedgångar.


   
SvaraCitera

skuld:

jag avskyr/avskydde det jävla stället (Du röstade på detta alternativ)

jag blev anorektiker och började hatta omkring en massa, sade upp kontakten med min pappa, en stor del av mina vänner och all kravfylld jordisk tillvaro.

den kvava skolbyggnaden var däremot nice. sköna tegelväggar som jag skrapade mig mot. att börja vända på dygnet och att upptäcka sömnbrist och andra berusningsmedel. och det första intresset för musik! att kliva upp fyra på morgonen för att springa omkring på blöta cykelvägar och fotbollsplaner. att gå hem ensam och full i brusande löv och brusande gatljus.


   
SvaraCitera

skuld:

det är/var helt O K (Du röstade på detta alternativ)

Tyckte jag då, så här i efterhand hatar jag stora delar av vem jag var då. Hade jag stött på den 14-årige dazed idag hade jag velat slå honom på käften. Ser det som värsta tiden i livet nu men då tänkte jag inte så även om vissa saker kändes jobbiga redan då.


   
SvaraCitera
Lounge

skuld:

jag avskyr/avskydde det jävla stället (Du röstade på detta alternativ)

skuld:

vad var bra, vad var dåligt?

bra att jag hade nära vänner jag trivdes med, helt ok lärare

dåligt för jag blev mobbad och skolan brann ner så vi gick i baracker [crazy][crazy][crazy]

skuld:

råkade du ut för mycket skit eller var allt frid och fröjd?

råkade ut för mkt skit pga att jag vA AlTeRnAtIv lr sk. kommunist (idag=emo) inte fysiskt men dagliga psykiska glåpord. det var inget kul tyckte jag! går så otroligt mycket skitungar på högstadiet så är väll inte så jättemärkligt

skuld:

varför tror du att du känner som du gör inför högstadietiden?

pga skitungarna

skuld:

finns det något en bör ändra på och i sådana fall vad?

sätta de som inte kan bete sig på militärläger, typ


   
SvaraCitera

7&8 var bra, 9an inte så. överlag så var det la okej. blev bättre i gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

skolan brann ner så vi gick i baracker [crazy][crazy][crazy]

ajuste

shit man crazy

Lounge:

råkade ut för mkt skit pga att jag vA AlTeRnAtIv lr sk. kommunist (idag=emo) inte fysiskt men dagliga psykiska glåpord. det var inget kul tyckte jag! går så otroligt mycket skitungar på högstadiet så är väll inte så jättemärkligt

blir så arg på detta. känns som att det är extra intensivt just på högstadiet.

Lounge:

sätta de som inte kan bete sig på militärläger, typ

hahaha...


   
SvaraCitera
Lounge

skuld:

shit man crazy

ja det var helt bananas. tänk dig att gå till skolan ba en vanlig dag lalallala och så sitter du på matten och ni får springa ut för det brinner, sedan är den poff gone hela skolan på typ 1 timme

skuld:

blir så arg på detta. känns som att det är extra intensivt just på högstadiet.

jaja, det är det ju. kanske också att det var en småstad. tycker högstadieungar i största allmänhet är vidriga, inte minst mot lärare. tror att jag var den enda i klassen som inte hade samvete att vara elak mot en lärare.

skuld:

hahaha...

är seriös också [bigsmile] på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

ja det var helt bananas. tänk dig att gå till skolan ba en vanlig dag lalallala och så sitter du på matten och ni får springa ut för det brinner, sedan är den poff gone hela skolan på typ 1 timme

vrickat. men ingen blev skadad va?

Lounge:

tycker högstadieungar i största allmänhet är vidriga, inte minst mot lärare. tror att jag var den enda i klassen som inte hade samvete att vara elak mot en lärare.

ja, jag blir alltid helt [tard] när lärarstuderande säger att de främst vill arbeta på högstadiet.
tycker att det är modigt.
typ: "oj... ha så kul"

Lounge:

är seriös också [bigsmile] på riktigt

men det ligger ju annat bakom deras idioti. inte löser militärläger några probs!

fast vore lite roligt. önskade nog samma sak när jag gick på högstadiet.


   
SvaraCitera