Aviseringar
Rensa alla

Hörde att dagens ungar inte lär sig geografi.


Ämnesstartare

variabel:

snackar du om? jag har källa

Okej, länka till undersökningen som gjordes om det så har du en källa. Att påstå att någon random lärare har sagt det duger liksom inte. [tired]

variabel:

Tänker att det kan vara ett steg i en mer kontrollerad befolkning; ju mindre folket vet desto mer kan staten styra över dem.

En stor del av Geografi A är ju dessutom befolkning och demografi. Hur befolkningsökningen går igenom olika stadier för varje land genom historien och industrialiseringen och vilka lösningar som leder till en minskad befolkning utan statlig kontroll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

En stor del av Geografi A är ju dessutom befolkning och demografi.

Även naturgeografi och sånt bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På mina geografilektioner lärde vi oss om bergarter och naturkatastrofer...

Inget om kartor, länder och länder osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad länder heter och var dom ligger är väl minst intressant på geografin [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

demografi. Hur

Borde varit ett semikolon istället.

blindtarm.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Vad länder heter och var dom ligger är väl minst intressant på geografin [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, det fungerar ju i USA, så det ligger kanske något i det.


   
SvaraCitera

Ja, tyvärr. Man lär sig bara en massa om tråkig naturgeografi och sådant tråk. JAG VILL HA KARTOR, HUVUDSTÄDER OCH LÄNDER! Tur att jag äger ett ex av Geographia, med underbara detaljerade kartor och faktasidor om alla länder = perfekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Insert name here:

Geographia = perfekt.

gött


   
SvaraCitera

Tsss vi läser geografi men jag måste säga att det är fan det onödigaste ämnet i hela skolan. Pratar bara om stenar hela tiden. Värdelöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Undgomar lär sig knappt något i skolorna längre. Deras medvetande formas för att anpassas efter samhällets normer.

skitsnack!


   
SvaraCitera

Inte bara dagens unga som inte lär sig geografi. Sarah Palin trodde ju t ex att Afrika är ett land. Fast jag gillar henne ändå. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi hade typ aldrig geografi nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAmini:

skitsnack!

Varför tycker du det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi:

Varför tycker du det?

Det var första meningen jag antydde på. Jo, jag går i skolan och jag förstår inte hur någon kan säga att vi knappt lär oss något där. Det finns fåtal som inte satsar på skolan och på så vis inte kan någonting, fast de som VILL och FÖRSÖKER lär sig väldigt mycket.


   
SvaraCitera