Aviseringar
Rensa alla

hörde att ett awesome album kom ut i helgen


Ämnesstartare

jag skulle startat en tråd i lördags, men pga dålig planering så blev det inget av det, då jag har en fullständig minneslucka från typ åtta på kvällen (releasefest och grejer). så det får bli en tråd nu i stället.

http://cultofanomie.se/?page_id=405

cult of anomie presenterar sitt nya album, partilinjen, för gratis nedladdning enligt creative commons-licens. vi var dessvärre för dåliga pirater för att fixa en torrent, så det fick bli direktnedladdning tills vidare. om någon orkar fixa en torrent så får ni gärna länka i tråden, albumet är fritt att sprida för ickekommersiellt bruk. än så länge så är det upplagt i mp3-format, flac kommer nog senare i veckan. om någon har anmärkningar på releasen (utöver att den distribueras zippad som direktnedladdning) så är det bara att presentera förslag om förbättringar. eller om någon skulle ha åsikter om musiken, det får väl också anses vara ett giltigt ämne.

mycket nöje.

http://img535.imageshack%E2%80%8B.us/img535/9992/cover1024x1024.pn g" alt="Image" />

ÄNDRAT 2011-04-07 14:57

ÄNDRAT 2011-04-07 14:58
http://open.spotify.com/album/5ZTMBJ0EcmYtNjeKMh9x3O


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

får inte bild att fungera, hatar internet nu. men ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssnar. gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

lyssnar. gillar.

notera orgeln på sista låten, löjligt awesome. ska försöka fixa fram en remix med ännu mer orgel, tids nog.


   
SvaraCitera

Diggar synten på kilometer 101.
Fler kommentarer kommer när jag har lyssnat på hela albumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Literatus:

Diggar synten på kilometer 101.

tror att det är enda arpeggierade synthen på hela albumet, vi har gått in rätt hårt för att faktiskt ha spelade synthar. fast det går inte riktigt att ersätta en redigt mekanisk synth ibland.

ännu en rolig detalj är att gott om folk under produktionen anmärkt på att trummorna låter för digitala. det är roligt eftersom vi tidigare under lång tid använt trummaskin, men det är livetrummor på hela albumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssnat igenom lite, låter mycket bra, bra texter, gillade dock inte riktigt sångrösten i Nil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Lyssnat igenom lite, låter mycket bra, bra texter, gillade dock inte riktigt sångrösten i Nil.

har också varit lite tveksam till sången på den, till och från, men ibland är jag rätt nöjd med den. tror det har rätt mycket att göra med volym och lyssning. vet inte riktigt om det är sången eller mixningen som är att skylla i det här fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssnar nu! [love]

sjukt fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar

texten till sista låten är ju bara ett tomt dokument


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

texten till sista låten är ju bara ett tomt dokument

skit också. får kolla in närmare och korrigera när tid gives.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hörde att album ska vara ute på itunes innan veckan är slut, enligt distributör. vem som nu använder itunes. men kan man så ska man, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att det är inkonsekvent av en spotifyevangelist att inte ha sitt album där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jag tycker att det är inkonsekvent av en spotifyevangelist att inte ha sitt album där.

det kommer, tids nog. men deras behandlingstider är enligt ryktet på stan rätt långa och jobbiga. dock så är processen på gång, sen en halvtimme eller så.


   
SvaraCitera

inte min smak. [sad] synd för mig.


   
SvaraCitera