Aviseringar
Rensa alla

Hörlurar


Ämnesstartare

Jag behöver nya lurar pga mina förra gick sönder. Jag har en budget på 300kr. Jag har funderat på Koss porta pro, Creative HQ1600 och Sennheiser HD201, vilken anser ni bäst? Är öppen mot andra förslag också.


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok har uteslutit CreativeHQ1600, vilken isolerar bäst?


   
SvaraCitera

Inga lurar i prisklassen är bra.


   
SvaraCitera

BlackSnake: vilken isolerar bäst

Den som är sluten och inte öppen såklart...
Sedan låter tre meter sladd jobbigt.


   
SvaraCitera

mrman:
Inga lurar i prisklassen är bra.

superlux hd681 är i prisklassen med god marginal, och de är riktigt bra. byggkvaliteten är sådär, men ljudet är klanderfritt.


   
SvaraCitera

Leijonsparf: superlux hd68

Bror väl på vad man har för förväntningar. Jag köper bara Bose numera.


   
SvaraCitera

röstar på Sennheiser. Det låter bra, har iofs aldrig ägt några lurar så har ingen erfarenhet. 


   
SvaraCitera

mrman:

Bror väl på vad man har för förväntningar. Jag köper bara Bose numera.

hd681 kostar under 200 spänn och låter bättre än det mesta motstånd inom en tusenlapp, lika bra som resterande. jag har använt gott om dyra lurar, men jag kan inte motivera att köpa dem längre om det är ljudkvalitet som är enda faktorn. vill man ha andra egenskaper så kan man leta på, typ isolation eller byggkvalitet, men vad gäller ljud inom en rimlig prisklass (säg under 2000) så finns det inga lurar som är ett så stort uppköp att de blir värda mellanskillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

superlux hd681 är i prisklassen med god marginal, och de är riktigt bra. byggkvaliteten är sådär, men ljudet är klanderfritt.

Vart kan man köpa dom?


   
SvaraCitera

BlackSnake:

Vart kan man köpa dom?

thomann har, vet jag. kan kanske fås tag på inom sverige också, men thomann har rätt bra fraktvillkor. kolla typ prisjakt eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bestämt mig för att köpa Porta Pro. Verkar vara bra. Tack för all hjälp! Med vänlig hälsning,  Erik


   
SvaraCitera

Du kan köpa beats by dre solo HD på blocket för de pengarna


   
SvaraCitera

Köp i princip vad som förutom koss porta pro. Skumpaddarna slits upp när man knögglat ihop skiten ett par gånger. Sedan har mina en tendens att ge mig förjävliga stötar när man har dom hängande runt nacken. Det går ju inte att stoppa ner i fickan liksom O.O 

Koss-lurarna är väl också mest kända för att vara (så som jag kallar det) 'Swag-lurar' dom var inne mest pågrund av att dom var väldigt snygga. Använder knappt mina längre. Urban-ears in my heart typ ^^


   
SvaraCitera

Köp iPhone hörlurar, jävla bra ljud. Trött


   
SvaraCitera