Aviseringar
Rensa alla

Hörlurar med världens bästa isolering??


Ämnesstartare

Hej!

Jag vill ha ett par hörlurar som absolut stänger ute all ljud så jag slipper höra omgivningen samtidigt som jag kan ha så hög musik jag vill utan att omgivningen störs!
Jag är ute efter ett par riktigt bra isolerande hörlurar som isolerar med ca 90 % eller gärna mer(om det finns såna).

Så jag undrar var man kan köpa hörlurar med världens bästa isolering?


   
Citera
Ämnesstartare

Hmm testade ett par inne på PC City..stängde ute i princip allt annat =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.pricerunner.se/pi/94-511642/Hoerlurar-och-Headset/Vic-Firth-SIH1-prod...

dämpar 24 decibel. en minskning på tre decibel är en halvering av ljudstyrkan, ytterligare tre decibel är en halvering av det, osv. så, en bra bit över 90% iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

http://www.pricerunner.se/pi/94-511642/Hoerlurar-och-Headset/Vic-Firth​-SIH1-prod...

Tipsa gärna om något med verkligt pris istället för att larva dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Tipsa gärna om något med verkligt pris istället för att larva dig.

hur är 700 spänn för ett par hörlurar dyrt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fullutrustade peltor kåpor med blåtand, medhörning och grejer[y] pris svin dyra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

hur är 700 spänn för ett par hörlurar dyrt?

På vilket sätt är det inte dyrt?
Jag visste inte du var en sprätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

På vilket sätt är det inte dyrt?
Jag visste inte du var en sprätt

folk köper ju skullcandy-hörlurar hit och dit, vad kostar de, typ 500 spänn? om folk kan köpa ett par dåliga hörlurar för 500 spänn så är 700 spänn för ett par som fyller en specifik funktion inte särskilt dyrt. inte för att de låter fantastiskt, men hårt isolerade hörlurar brukar inte direkt göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

500 spänn så är 700 spänn

Jag läste vad du skrev, Snurre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alabama Rocker:

Jag läste vad du skrev, Snurre.

dåså, då förstår du också att 700 knappast är ett orimligt pris att betala för ett par hörlurar, i allmänhetens ögon. samt, jag förespråkar inte att folk köper skräp, det är dåligt för miljön i och med att skiten går sönder efter två veckor, då köper folk nytt, osv. knappast eftersträvansvärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

folk köper ju skullcandy-hörlurar hit och dit, vad kostar de, typ 500 spänn?

Alltså, hur i helvete lyckas de sälja dem överhuvudtaget? De låter ju fan gräsligt. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Alltså, hur i helvete lyckas de sälja dem överhuvudtaget? De låter ju fan gräsligt.

edgy och "alternativ" design + sponsra extremsportutövare = tjäna pengar, lite som red bull fast utan edgy och "alternativ" design


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Alltså, hur i helvete lyckas de sälja dem överhuvudtaget? De låter ju fan gräsligt. [shake]

duger vid inspelning, och isolerar utav helvete! [party]

edit: jaha, skullcandy. nej, de är ju inga höjdarlurar för det priset. ett par hundra kanske varit värt, de håller ju okej ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

inte för att de låter fantastiskt, men hårt isolerade hörlurar brukar inte direkt göra det.

Nu blev jag orolig! Ljudet är ju viktigt också! [shake]

Vadå, hur dåligt ljud är det i dom? Varför låter välisolerande hörlurar sämre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur är det med in-ear hörlurar? Har läst att de tar bort allt oljud från omgivningen bra, men hur bra? Och så undrar jag om omgivningen skulle höra ifall jag skulle höjja volymen riktigt högt? Så att man undviker det där dunka-dunka-ljudet som alla andra annars hör.

Jag är ju trots allt bara ute efter ett par hörlurar till min mp3.


   
SvaraCitera