Aviseringar
Rensa alla

Hörselhallucinationer - Orolig


Ämnesstartare

Jag har ätit tradolan 150-200 mg per dag i fyra år nu men lider fortfarande av hörselhallucinationer nästan varenda natt. Man tycker ju att detta ska försvinna efter ett tag men i mitt fall har det nog bara blivit värre och värre. Är smått oroad.

Det står att 1/10 000 upplever sånt här, så det är rätt ovanligt. Men vad gör man?

ÄNDRAT 2011-02-24 14:51

ÄNDRAT 2011-02-24 14:52
Jag har ätit tradolan 150-200 mg per dag i fyra år nu men lider fortfarande av hörselhallucinationer nästan varenda natt. Man tycker ju att detta ska försvinna efter ett tag men i mitt fall har det nog bara blivit värre och värre. Är smått oroad.

Det står att 1/10 000 upplever sånt här, så det är rätt ovanligt. Men vad gör man?

Okej. Update nu då.

Jag börjar ifrågasätta min mentala hälsa, fast jag har svårt att erkänna för mig själv att jag har psykiska besvär. Jag kan inte få tag på min läkare och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Som sagt så vet jag att det är endast hallucinationer men jag blir hopplöst rädd och panikslagen.

Om jag nu inte kan byta eller sluta med mina mediciner, vad gör jag då? Jag har så oändligt svårt att hantera detta så ett bra sätt och är oroad för att gå till sängs.


   
Citera
Ämnesstartare

Oj. Kanske värt att skriva att jag missbrukat detta ett tag. Men inte längre.


   
SvaraCitera

Kanske dags att höra av dig till läkaren och vara fullkomligt ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kanske dags att höra av dig till läkaren och vara fullkomligt ärlig.

Min läkare vet redan om att jag har missbrukat detta. Men det gör inte så stor skillnad för jag tar inte hand om min egen medicinering.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Min läkare vet redan om att jag har missbrukat detta. Men det gör inte så stor skillnad för jag tar inte hand om min egen medicinering.

Har du talat om att medicinen inte hjälper då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Har du talat om att medicinen inte hjälper då?

Men dom hjälper ju. Hallucinationerna är ju en av alla bieffekterna.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Hallucinationerna är ju en av alla bieffekterna.

Borde det inte finnas något som hjälper mot detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Borde det inte finnas något som hjälper mot detta?

Ja det är det jag undrar. Det borde.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ja det är det jag undrar. Det borde.

Kollat med din läkare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Kollat med din läkare?

Faktiskt inte, något jag kanske borde. Men jag vill som inte ha några fler starka mediciner.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Faktiskt inte, något jag kanske borde. Men jag vill som inte ha några fler starka mediciner.

Om det är enda lösningen då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Om det är enda lösningen då?

Ingen aning, men ja. Jag antar att det är bättre att försöka så man blir av med jävulskapet.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ingen aning, men ja. Jag antar att det är bättre att försöka så man blir av med jävulskapet.

Jag menar det finns ju ingen garanti på att det blir ännu en tung medicin, kanske bara behövs en lättare behandling. Och även om det blir tung medicin så behöver du ju inte ta den om du hittar en annan lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Jag menar det finns ju ingen garanti på att det blir ännu en tung medicin, kanske bara behövs en lättare behandling. Och även om det blir tung medicin så behöver du ju inte ta den om du hittar en annan lösning.

Jag har ingen aning om sådant, men det känns ändå lite... "njaaa".


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag har ingen aning om sådant, men det känns ändå lite... "njaaa".

Everything is worth a try is all.


   
SvaraCitera