Aviseringar
Rensa alla

Hörselhallucinationer - Orolig


Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Everything is worth a try is all.

Mm.


   
SvaraCitera

eee.. vadå varje natt? jag har också hallisar jämt i samband med sömn, är inget sjukdomligt


   
SvaraCitera

Jag tror inte du kan få en medicin som tar bort hörselhallucinationerna. Däremot kan de byta mot någon annan medicin och hoppas på att du inte får samma biverkning av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

eee.. vadå varje natt? jag har också hallisar jämt i samband med sömn, är inget sjukdomligt

Was?

framtidstron är död:

Jag tror inte du kan få en medicin som tar bort hörselhallucinationerna. Däremot kan de byta mot någon annan medicin och hoppas på att du inte får samma biverkning av den.

Vill egentligen inte ha någon medicin men jag vill verkligen bli av med detta. Och det finns inte heller någon annan medicin jag kan ta.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Vill egentligen inte ha någon medicin men jag vill verkligen bli av med detta.

Du kommer med största sannolikhet inte bli av med det så länge du fortsätter äta medicinen.

kindergartner:

Och det finns inte heller någon annan medicin jag kan ta.

Varför tar du den?
Har du testat andra smärtstillande som är morfinliknande?


   
SvaraCitera

kindergartner:

Was?

jag har hypnagoga hallucinationer, men du är diagnostiserad med någon psykotisk sjukdom eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Du kommer med största sannolikhet inte bli av med det så länge du fortsätter äta medicinen.

Äter jag inte medicinen sover jag inte så. Då är det inte värt att sluta.

framtidstron är död:

Varför tar du den?
Har du testat andra smärtstillande som är morfinliknande?

Jag har svår/kronisk restless legs syndrome. Jag kan inte tänka mig att någon annan morfinliknande medicin gör någon skillnad. Alla morfinliknande piller har de biverkningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

jag har hypnagoga hallucinationer, men du är diagnostiserad med någon psykotisk sjukdom eller?

Vi pratar om biverkningar av tradolan (smärtstillande) här. Inte mentala sjukdomar.


   
SvaraCitera

misstolkade nog hela grejen skall vara tyst


   
SvaraCitera

kindergartner:

Vi pratar om biverkningar av tradolan (smärtstillande) här. Inte mentala sjukdomar.

ah fattade det nu, sry


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

misstolkade nog hela grejen skall vara tyst

Lounge fact:

ah fattade det nu, sry

Ingen fara!


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ingen fara!

men hur artar det sig? varför kan du inte stå ut med något som du vet bestämt är hallisar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men hur artar det sig? varför kan du inte stå ut med något som du vet bestämt är hallisar?

Artar? För att det är fortfarande väldigt obehagligt och hemskt.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Alla morfinliknande piller har de biverkningarna.

Men innan just du testat så vet du inte det. Du behöver inte få biverkningarna.

kindergartner:

Jag har svår/kronisk restless legs syndrome. Jag kan inte tänka mig att någon annan morfinliknande medicin gör någon skillnad.

Aha, har aldrig hört att man behandlar restless legs med opiater! Ska du behöva äta det hela livet då, eller var är liksom "tanken"?
Finns det inga andra mediciner som du inte provat än? Jag menar, att leva ett liv som opiatberoende (för den sakens skull måste man ju inte missbruka!) på grund av medicinska skäl måste ju vara ganska jobbigt ändå... Och om man äter i många år måste man väl bli beroende, även om det är låga doser?


   
SvaraCitera

kindergartner:

Artar? För att det är fortfarande väldigt obehagligt och hemskt.

Ja, hur det förfaller sig.. men om du upplever det obehagligt och hemskt är det ju värt att göra något åt. Tänkte bara att du vet att det är hallisar och du kan se på det som något som bara är och bortom verkligheten, men kanske är för påträngande.


   
SvaraCitera