Aviseringar
Rensa alla

Höskoleprovet 28/3


Ämnesstartare

hej!

har precis kommit hem från dagens pina, högskoleprovet. skrev för andra gången idag och lyckades nästan öka med två nivåer, riktigt nöjd men lite bitter att jag var ett poäng ifrån 1.8.
nån annan som skrev idag? någon som har nåt kul att berätta eller bara allmänt hur det gick?


   
Citera

Va? Vänta lite nu [no-no]

Det finns väl inga normeringpoäng ännu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Det finns väl inga normeringpoäng ännu?

Nej, det kommer om fyra veckor.. Man vet inte hur det har gått förrän om fyra veckor..

Jag gjorde mitt för andra gången också.. Fick runt 60% rätt, och förra gången fick jag runt 50% rätt så det är en ökning. På sista delen jag gjrode, DTK, så fick jag 17 rätt av 20 möjliga och det är jag ganska nöjd med:)

Värre gick det med orden, inte ens hälften rätt där :'(


   
SvaraCitera

Borgeus:

Värre gick det med orden, inte ens hälften rätt där :'(

det är ganska cp att orddelen spelar så stor roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

det är ganska cp att orddelen spelar så stor roll.

Håller med.. fast samtidigt tycker jag det är bra att det är ord med, för det är sådana ord man använder på högskolan/universitet(har jag hört, aldrig läst en kurs) och man förväntar sig att eleverna kan sådana ord.


   
SvaraCitera
Imgood

Jag missade provet. jag är bara för lat :S jag sov istället. 🙁


   
SvaraCitera

Matt3:

nån annan som skrev idag?

Jag skrev och det var första gången för mig:)

Borgeus:

Värre gick det med orden, inte ens hälften rätt där :'(

Jag hittade inte sidan där man rättar ORD delen [shake] Vad heter sidan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gargamelott:

Jag hittade inte sidan där man rättar ORD delen Vad heter sidan?

www.studera.nu

alt. svt texttv sidan 170


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

Håller med.. fast samtidigt tycker jag det är bra att det är ord med, för det är sådana ord man använder på högskolan/universitet(har jag hört, aldrig läst en kurs) och man förväntar sig att eleverna kan sådana ord.

Vaddå, änvänds ord för fiskeredskap i högskola/universitet?


   
SvaraCitera

Oväntad:

Det finns väl inga normeringpoäng ännu?

Oväntad:

Det finns väl inga normeringpoäng ännu?

Nope, men de brukar inte flyttas mer än ett eller två poäng per tillfälle, så man kan se ungefär var man ligger.

Jag fick samma poäng som förra året, 88. Det är ord-delen som knäcker mig, hade 14 fel bara där.

Rätt skoj prov, svenskan var väldigt flummig dock.


   
SvaraCitera

blä vill inte göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Vaddå, änvänds ord för fiskeredskap i högskola/universitet?

nej, men många andra ord. Jag kommer självklart inte på något exempel nu, men det förväntas att man kan svåra, konstiga ord som reknogisera, moment 22 och vad en klenod är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Borgeus:

nej, men många andra ord. Jag kommer självklart inte på något exempel nu, men det förväntas att man kan svåra, konstiga ord som reknogisera, moment 22 och vad en klenod är.

Det är inte dom konstiga orden, dom konstiga orden är t.ex kut, plattityd, le i mjugg och dust.


   
SvaraCitera

The Box:

kut

Den var väldigt konstig. Lärde mig den på lekis tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Box:

Det är inte dom konstiga orden, dom konstiga orden är t.ex kut, plattityd, le i mjugg och dust.

just dem vet jag inte användningen för.. finns säkert något.


   
SvaraCitera