Aviseringar
Rensa alla

Höstbudgeten


Ämnesstartare

Ja nu börjar det bli dags för regeringen att snickra ihop budgeten inför 2010. Det finns som väntat väldigt delade meningar om vad man bör satsa på.
Det är t om delade meningar inom alliansen. T ex så vill moderaterna införa ett fjärde jobbskatte avdrag, centern vill se sänkta arbetsgivaravgifter, KD vill ha sänkt skatt till pensionärerna och folkpartiet vill ha ökade anslag till kommuner och landsting.

Vad anser ni är viktigt att satsa pengar på i nuläget?


   
Citera

The_gunslinger:

Vad anser ni är viktigt att satsa pengar på i nuläget?

The_gunslinger:

ökade anslag till kommuner och landsting.


   
SvaraCitera

vampyrjägare.


   
SvaraCitera

progressiv teater


   
SvaraCitera

Gratis godis


   
SvaraCitera

Vafan sänkta arbetsgivaravgifter? Vafan avskaffa!


   
SvaraCitera

Världens största geléråtta.


   
SvaraCitera

Jag anser att alliansen kan ta och lämna över makten så att vi får ett stopp i denna misshandel av vår välfärd [y]

Och för att vara lite realistisk; jag tycker ingenting som alliansen kommer tycka ändå så det är inte lönt att jag skriver det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer pengar åt våra kära järnvägar. Sälj även SJ och öppna för mer konkurrens i tågtrafiken.


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

ökade anslag till kommuner och landsting.

[party]


   
SvaraCitera

free food


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Vad anser ni är viktigt att satsa pengar på i nuläget?

Utan tvekan på folket som människorna kommer från. Låt dem behålla pengarna de arbetar ihop och själva avgöra vad de vill eller inte vill använda dem till.


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

Utan tvekan på folket som människorna kommer från. Låt dem behålla pengarna de arbetar ihop och själva avgöra vad de vill eller inte vill använda dem till.

Tyvärr verkar det inte finnas något parti som håller med om det. [sad]


   
SvaraCitera

JAS Gripen


   
SvaraCitera