Aviseringar
Rensa alla

Höstdepression såhär på hösten! [rolleye]


Ämnesstartare

Jag tror jag börjar falla in i en höstdepression. [sad] Det är de där vanliga symptomen med att äta mycket mer än vad man brukar och behöver, allt folk säger dräper humöret förvånansvärt mycket och ens humor har liksom runnit bort med duschvattnet.

Dock är ju detta ingen vanlig depression som behöver pratas, medicineras och arbetas bort. Hur fan löser man sin lilla irriterande kris själv? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Dra en tarzan.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

medicineras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

duntäcken ? inte ätas utan vira omkring sig, nyduschad i duntäcken och gråta lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man väntar på att hösten tar slut.
Fast för mig är hösten två delar.
Först den jobbiga deprimerande hösten, sen den fina mysiga hösten. Det är trevligt. Vore jobbigt om det vore tvärtom-ordningen. Ja, nu finns det ett ord som heter så.


   
SvaraCitera

Man är lite höst-ledsen ett tag helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ljusterapi? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag svarat i en sån här tråd tidigare.

Det som jag tycker är viktigast är dygnsrytmen, man måste hinna njuta av de ljusa timmarna så att säga. frisk luft är kanon, även träningen och likaså nyttig, varm mat[smile]
i mörkret och på regniga dagar måste man ha något att göra. typ läsa en bok, lära sig slappna av, baka eller göra pärlplattor[smile]

Dessutom kan en omdekoration av rummet vara smart så det blir mysigt t.ex tänd mycket stearinljus och använd en hel del kuddar[smile]

ganska simpla tips men ju mer ensam man sitter vid sitt kalla databord ju mer deprimerad blir man[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu e hösten slut. alla e glada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera