Aviseringar
Rensa alla

”Homo­sexualitet kan jämföras med pedofili och tidelag!”


Ämnesstartare

Pundarjävel: Du säger att homosexualitet är en synd, och det trodde man på 1700 talet. Jag och resten lever på 2000 talet, men du.. nä. Let's make a time machine så du hamnar rätt.

"Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt."

Tredje Moseboken 18:22


   
SvaraCitera

Hans-Peter:

"Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt."

Tredje Moseboken 18:22

Jag respekterar religiösa, men när det går så långt att religion används som hat mot människor är det fan inte okej asså, vilket du gör. Shame on you, jesus, I will cut your beard when you sleep.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pundarjävel: Jag respekterar religiösa, men när det går så långt att religion används som hat mot människor är det fan inte okej asså, vilket du gör. Shame on you, jesus, I will cut your beard when you sleep.

Gud hatar inte homosexuella eller andra syndare. Tvärtom så förlåter Gud den som inser och erkänner att han syndat och ångrar sig.

"Gör mig fri från all min skuld och rena mig från min synd. Jag vet vad jag har brutit, min synd står alltid inför mig."

Psalm 51:4-5

"Du som älskar ett uppriktigt hjärta, ge mig vishet i mitt innersta. Rena mig med isop från min synd, tvätta mig vit som snö. Låt mig få höra glädjerop och lovsång, låt den du har krossat få jubla. Vänd bort din blick från mina synder, stryk ut all min skuld. Skapa i mig, Gud, ett rent hjärta, ge mig ett nytt och stadigt sinne. Driv inte bort mig från din närhet, ta inte ifrån mig din heliga ande. Låt mig åter glädjas över att du räddar, håll mig uppe, ge mig ett villigt sinne."

Psalm 51:8-14

"Lycklig den vars brott har förlåtits och vars synd har plånats ut! Lycklig den vars skuld har avskrivits av Herren och vars sinne är utan svek! Så länge jag teg tynade jag bort. Jag jämrade mig dagen lång, dag och natt låg din hand tung på mig, jag blev som en åker i sommarens torka. Då erkände jag min synd för dig, jag dolde inte min skuld. Jag sade: Jag vill bekänna mina brott för Herren. Och du förlät min synd och skuld. Därför ber dina trogna till dig i nödens tid. När de stora vattnen stiger når de inte dem. Du är min fristad, du bevarar mig för nöden, du låter jubel över räddningen ljuda omkring mig."

Psalm 32:1-7


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du förstår. Gud älskar alla och det är just därför Han förlåter våra synder när vi ber Honom om förlåtelse.


   
SvaraCitera

Fast homosexualitet är ju en avart. Det är bara massa blödiga vänstermänniskor som tycker att allt ska vara normalt.


   
SvaraCitera
time
 time

Hans-Peter:

"Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt."

Tredje Moseboken 18:22

Tolkar denna fras som att det är helt okej att ligga med kvinnor, även som kvinna.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Hans-Peter: Gud älskar alla och det är just därför Han förlåter våra synder när vi ber Honom om förlåtelse.

synd bara att det i tio fall av tio är någon annan som man vill få förlåtelse från...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Tolkar denna fras som att det är helt okej att ligga med kvinnor, även som kvinna.

Det är det dock inte. Kvinnlig homosexualitet nämns på ett annat ställe.

"Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga.
På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. "

Romarbrevet 1:26-27


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:

synd bara att det i tio fall av tio är någon annan som man vill få förlåtelse från...

Nu förstår jag inte är jag rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans-Peter:

Gud hatar inte homosexuella eller andra syndare. Tvärtom så förlåter Gud den som inser och erkänner att han syndat och ångrar sig.

"Gör mig fri från all min skuld och rena mig från min synd. Jag vet vad jag har brutit, min synd står alltid inför mig."

Till skillnad ifrån vad din skrift utav guds förlåtelse... så förlåter jag alla även om dom inte erkänner någon synd eller ånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hans-Peter:

Nu förstår jag inte är jag rädd.

Jesus var väl bög själv? Och tolerant mot bögar och andra hudfärger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:
Fast homosexualitet är ju en avart. Det är bara massa blödiga vänstermänniskor som tycker att allt ska vara normalt.

Eller är det ni homofober som är avarter?


   
SvaraCitera

Z0dd:

Eller är det ni homofober som är avarter?

Här kommer en liten chock för dig: man är inte "homofob" (ett påhittat ord för övrigt) för att man tycker homosexualitet är en onormal avart. Jag har inga problem att vistas nära eller umgås med bögar. Men att se deras avvikande sexuella läggning som normal kommer jag aldrig att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt: (ett påhittat ord för övrigt)

Alla ord är påhittade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bertrimmarpåstjärt:

Här kommer en liten chock för dig: man är inte "homofob" (ett påhittat ord för övrigt) för att man tycker homosexualitet är en onormal avart. Jag har inga problem att vistas nära eller umgås med bögar. Men att se deras avvikande sexuella läggning som normal kommer jag aldrig att göra.

Varför skulle det inte vara normalt?


   
SvaraCitera