Aviseringar
Rensa alla

Homo v.s heteroförhållanden


jag trodde den här diskutionen skulle va spännande men det enda vi fick reda på var att du som homosexuell verkar vara ganska känslig inom det som rör din sexualitet. ):

Inget illa menat. <-- jag måste säga så för att min flickvän inte ska ta illa upp. but i love henne ändå<3


   
SvaraCitera

Colour Television:

men frågan var snarare:

Har homosexuella svårare att vara trogna till sin partner än heterosexuella?

Förhållandena håller nog kortare som du säger, och det beror nog mest på att man känner sig osäker när man inte är accepterad av samhället. Vi är och förblir flockdjur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Förhållandena håller nog kortare som du säger, och det beror nog mest på att man känner sig osäker när man inte är accepterad av samhället. Vi är och förblir flockdjur.

Jo, vet inte om folk kan tendera att bli naivare också men det ska jag hålla osagd, du är dock den enda som förstår vad jag skriver här i alla fall.

Sedan vill kanske homosexuella killar gärna leva ut sin läggning. Fast det kan låta för generaliserade ^^


   
SvaraCitera

Colour Television:

Jo, vet inte om folk kan tendera att bli naivare också men det ska jag hålla osagd, du är dock den enda som förstår vad jag skriver här i alla fall.

Jag försökte tänka kring frågan innan jag postade mina svar. Lite osäker blev jag ju om jag hade förstått din fråga helt rätt, men bra att det var så.

Du får försöka att ha en mycket tydligare frågeställning som vem som helst kan förstå, i dina kommande trådar. I annat fall har tråden en tendens att spåra ur.


   
SvaraCitera
mynona

Jag tar inte ställning till om det faktiskt är så eller inte, men om vi utgår ifrån att det är så, för diskussionens skull, är det inte svårt att hitta en tänkbar förklaring.

En spontan teori: det handlar inte om sexualitet, det handlar snarare om att det är mer tillåtet för killar överhuvudtaget, vare sig de är hetero eller homo, att ha många partner och att byta partner oftare än vad det är för tjejer. Tjejer har hotet om dåligt rykte etc hängande över huvudet och har därför ett mer ångestfyllt förhållande till sex, medan killars syn på sex är mer fri därför att de är mer fria och inte har lika mycket att oroa sig för: därför kan det kanske också vara lättare för homosexuella killar att få sex. Bara en reflektion. Det kommer att förändras.


   
SvaraCitera

Tror ej att det går att dela förhållanden in i homo och hetro och sen finna en norm som gäller för dem.


   
SvaraCitera

Colour Television:

Killar har lite större sexbehov än tjejer, men tror att det är i stort sett jämlikt intresse för sex för båda könen.

i want proof!!!!
har aldrig märkt av detta
seriöst
har bara märkt att killar kan prata öppnare om det.


   
SvaraCitera

Det finns de som menar att homoförhållanden inte håller lika länge, pga att man inte kan skaffa barn på samma sätt...

Personligen tror jag inte att det skiljer sig mellan dessa två, men har förstås inget faktaungerlag. [cute]


   
SvaraCitera

MissAnox:

Det finns de som menar att homoförhållanden inte håller lika länge, pga att man inte kan skaffa barn på samma sätt...

det här är ingen dålig tanke


   
SvaraCitera

Finns väl mindre bögar att välja mellan så om man hittar en schysst bög så sitter man på den så länge man kan antar jag, tillgång och efterfrågan.


   
SvaraCitera

Förstår inte varför behovet av sex skuller spela någon roll i sammanhanget. Har man en partner har man ju också en mer permanent tillgång till sex.


   
SvaraCitera

dazed:

Finns väl mindre bögar att välja mellan så om man hittar en schysst bög så sitter man på den så länge man kan antar jag, tillgång och efterfrågan.

Fast, när jag var bög var det många fler som raggade på mig än nu.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Fast, när jag var bög var det många fler som raggade på mig än nu.

Bevisar min tes också ju, det är ett litet community och du är antar vi en schysst bög så du blir du populär, det finns inte så många att tillgå då blir du jävligt attraktiv. Tillgång och efterfrågan. [crazy]


   
SvaraCitera

tror. har ingen aning! beror nog på hur man är som person tror jag.


   
SvaraCitera

Tror det är jämlikt


   
SvaraCitera