Aviseringar
Rensa alla

Homofober


Ämnesstartare

När jag läste syrrans "dikt" eller vad man ska kalla det så insåg jag verkligen hur fucked up en del människor är egentligen.

Hon skrev om att hon blivit/är mobbad på grund av hon gillar tjejer. Har ju märkt att hon är nere ibland, men hon vill inte snacka om det. Hon skrev också om att hon skäms över sig själv, äcklas över sig själv på grund av att andra såg henne på det viset.
Och det gör mig faktiskt jävligt ledsen. Hon är 15 år, hur go som helst och skit kul att umgås med. Men en del glömmer det på grund av hennes läggning, som egentligen inte borde spela någon roll alls.

Så om det finns några homofober här på UM, kan ni förklara för mig vad ert jävla problem är?


   
Citera
Kudhos

Du får nog kolla på andra forum för homofober. 


   
SvaraCitera
mynona

Jag tror inte att homofober tänker så mycket, oftast följer de bara gamla traditionella normer därför att de vill ha det enkelt och lättfattligt och slippa anstränga sig och då håller de fast vid tanken att sex bara är till för att skaffa barn.


   
SvaraCitera

Hej, att man är homofob innebär ej per automatik att man mobbar homosexuella.


   
SvaraCitera

Jag är lite homofob men pratar ej om det lr visar d tydligt utåt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Tipsa henne om UM! Finns ju massor med personer här som går igenom/har gått igenom vad hon gör. Vi som är moderatorer jobbar stenhårt med att följa värdegrunden, som vi jobbat fram tillsammans. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Människor kan vara för fruktansvärda mot andra och helt i onödan Ledsen hoppas att ho en dag mår bättre.


   
SvaraCitera

Det för oss tillbaka till 1890 talet och före det ända tillbaka till renässansen då Sverige präglades utav kyrkans ord och text. Och den attityden som kyrkofädrarna erhölls sig till under dessa århundraden var somså att sexuella tankar och handlingar fick endast brukas med själstankarna för giftermål och återproduktion. Så i teorin äro giftermål ett sakramentum vilket somså välsignar den väldiga relationen. Så det blev en definitiv attityd som sade att det var efter allt smutsigt.

Så när kyrkan inte längre hade den väldiga genomslagskraft, låt oss säga i början utav 1900 talet och som sedan sjunkit  och som blivit glöd i brasan efter 1960 talet i Sverige...
  Denna generation födda före 1960 lever än idag och det var inte länge sedan sex & onani ansågs som viss snuskighet. Men då en överväldig majoritet tyckte och tycker att sex är något som borde få vara okej nuförtiden så ses det knappt som skamligt. Men det är betydligt färre som var homo än det var som var / är retro och därför så har inte detta fått samma stämpel utav OKEJ under detta sekel.

Så människor tar ofta efter utav sitt umgänge utan att de själva märker av det så har det ifrån dessa mobbares mormors mor till mormor till mor till "Mobbaren" funnits viss förakt emot homo.
  Likadant vart det med musik osv för inte så längesen, det som spelades förr var tämligen lika, när rock och dylikt uppstod så var de äldre generationerna emot sådant för att det var annorlunda än vad dom lyssnat till. Men då det var tillräckligt många som tyckte att det vart OKEJ stämplat så är det längre inte något större förakt emot rock.

Man kan även jämföra av hur många homosexuella par som finns bland äldre VS yngre. Det är knappt några äldre par som är homosexuella. Och somsagt det kommer med tiden bli mer accepterat.


   
SvaraCitera

Retro... Hetero*


   
SvaraCitera

det är inte homofober det är mobbare

något är onormalt så pekar dom på det

inget speciellt "homofobi"


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

image_1.jpg
Dagens Sverige ser homofobi som en dålig sak. Men tyvärr finns det folk som är homofober detta kan va pga av religon eller bara vad dom rent av tycker. Inga skall dömas pga kön eller liknaden.


   
SvaraCitera

S3ON:
Jag är lite homofob men pratar ej om det lr visar d tydligt utåt. 

på vilket sätt..?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

på vilket sätt..?

känner lite obehag när jag ser 2 män hålla på med varann lr så, har inga problem med lebbar thoo


   
SvaraCitera

S3ON: har inga problem med lebbar thoo

porrskadad much..?


   
SvaraCitera

Det hela är mycket enkelt.

Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

Tredje Moseboken 18:22


   
SvaraCitera