Aviseringar
Rensa alla

Homofobi och rasism


mens
 mens

S3ON:

är det särskilda "fölkslag" som utgör risken för en välfärdskrasch? 

Försvarar ej tankesättet men ser man till vilka folkslag som ej är utbildade och tenderar att vara svårintegrerade och ej utbildar sig kanske det är de


   
SvaraCitera
mens
 mens

samt flashbackare 


   
SvaraCitera

vikingen: Nej, jag är inte rasist. Jag är REALIST!

Jo, att du dömer människor efter deras etnicitet gör dig till rasist. Rasismen förblir rasism oavsett hur du motiverar den.


   
SvaraCitera

Tycker inte direkt det är mer accepterat att vara rasist än homofob, däremot missbrukas ordet "rasism" i högre grad.


   
SvaraCitera

Walther:

Jo, att du dömer människor efter deras etnicitet gör dig till rasist. Rasismen förblir rasism oavsett hur du motiverar den.

Nja, skulle snarare vilja påstå att man är rasist om man dömer någon enbart utifrån ursprung. Däremot kan ursprung rent statistiskt kopplas till vissa egenskaper (som till exempel analfabetism). Så jag skulle vilja säga att det faktiskt beror en hel på hur man motiverar sina åsikter.

Vill dock poängtera att jag inte försvarar vikingen.


   
SvaraCitera

vikingen: Min kritik är inte i första hand mot araberna och afrikanerna utan mot våra svenska politker som har ställt dörren på vid gavel utan att tänka på konsekvenserna.

" araber och afrikaner som i sin förlängning håller på att rasera hela svenska samhällssystemet"

?????


   
SvaraCitera

Notice: Vad gör mig värd mer än honom? Har jag mer rätt än honom bara för att jag är född här i Sverige? kan nån vettig människa svara?

Det korta svaret är att en människas värde inte påverkas av ifall personen har rätt att vistas i Sverige eller inte.


   
SvaraCitera
Notice
Ämnesstartare

Niklas:

Det korta svaret är att en människas värde inte påverkas av ifall personen har rätt att vistas i Sverige eller inte.

Jo för att den personen är exakt likadan som mig. Bara för jag är född här så har jag egentligen inte mer rätt än personen att bo i Sverige. Personen är tillhör jorden precis som jag


   
SvaraCitera

Notice:

Jo för att den personen är exakt likadan som mig. Bara för jag är född här så har jag egentligen inte mer rätt än personen att bo i Sverige. Personen är tillhör jorden precis som jag

Med den logiken är det en mänsklig rättighet för alla människor på jorden att bosätta sig i Sverige


   
SvaraCitera

Så typiskt svenskt och jantelagen att man inte får vara både och!


   
SvaraCitera

Niklas:

Det korta svaret är att en människas värde inte påverkas av ifall personen har rätt att vistas i Sverige eller inte.

Vad menar du? Förstår inte.


   
SvaraCitera

Notice:

Jo för att den personen är exakt likadan som mig. Bara för jag är född här så har jag egentligen inte mer rätt än personen att bo i Sverige. Personen är tillhör jorden precis som jag

Jo det har du. Svenska medborgare har rätt att välja vilka som får vistas i Sverige eftersom Sverige ägs av de svenska medborgarna. Det grundar sig på samma princip som äganderätten. Rent konkret, jag har rätt att inte släppa in en främling i mitt hus och bjuda den på mat och att göra det betyder inte att jag anser att främlingen har ett mindre människovärde än jag.


   
SvaraCitera
Notice
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Med den logiken är det en mänsklig rättighet för alla människor på jorden att bosätta sig i Sverige

Egentligen, ja.


   
SvaraCitera

Notice:

Egentligen, ja.

Du ser inga rent praktiska problem med att tillåta vem som helst att komma och bosätta sig i Sverige?


   
SvaraCitera

Niklas

"Den" ?Icke!


   
SvaraCitera