Aviseringar
Rensa alla

Homofobi.. [sad]


Ämnesstartare

Hej.

Det är en sak jag faktiskt inte kan rå för. Vissa kan faktiskt det där.
Men saken är den, att jag är jätte homofob.
Om jag ser två tjejer eller två killar stå och hålla på, så blir jag typ.. äcklad och tycker det är lite obehagligt.
Jag vet faktiskt inte varför.. Jag försöker tänka på vad felet är, och jag tycker egentligen inte att det är fel.. men ändå så tycker jag det?! Det är jätte svårt att förklara hur jag känner kring det.
Saken är även den att min syster är tillsamans med en tjej - vilket jag tycker är... väldigt.. väldigt jobbigt, om man säger så.
Sen har hon ju en massa kompisar som är .. lite homosexuella osv. och jag mår verkligen jätte dåligt att vara inärheten av dom.. för jag som sagt, blir lite smått.. äcklad och tycker att det är obehagligt.. Trots att jag inte fattar varför, typ.. Jag tycker det är ok att vara homosexuell, bara man slipper se det.. om man säger så.
Och jag känner mig JÄTTE hemsk pga. detta.. typ som en mindre version av en sk. äcklig nazist - men det är jag INTE alls!!

Någon som känner något liknande? [rolleyes]


   
Citera
Ämnesstartare

Nog ingen större fara såvida du inte öppet visar vad du tycker om dem. Försök bara att vara trevlig och inte tänka på det.


   
SvaraCitera
Tyrael

cabaret:

Men saken är den, att jag är jätte homofob.

CARE LESS;WIN MORE.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

CARE LESS;WIN MORE.

jodu - om du läser resten .. så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cabaret:

Och jag känner mig JÄTTE hemsk pga. detta.. typ som en mindre version av en sk. äcklig nazist - men det är jag INTE alls!!

Det spelar ingen roll, det är okej att vara homofob. Man ska inte alltid behöva anpassa sig för andra.
Du är inte hemsk pga det där.


   
SvaraCitera

Det är helt ok att vara homofob, men man behöver ju inte överdrivet skylta med det och kalla folk dumma grejer (vet inte hur du är, men det är min allmänna åsikt om homofober)


   
SvaraCitera

cabaret:

lite homosexuella

Hur är man lite homosexuell? 😛 Haha! [y]


   
SvaraCitera

cabaret:

Jag försöker tänka på vad felet är, och jag tycker egentligen inte att det är fel.. men ändå så tycker jag det

Du kanske inte ska fokusera så mycket på vad du känner är som är felet på homosexuella. Och med tanke på att du kommit fram till att du egentligen inte tycker det är någonting fel med det egentligen.
Du kanske mer ska lägga dom tankarna åt sidan, och tänka mer på alla posetiva saker det är att vara homosexuell! [smile]
Att det faktiskt är kärlek, och kärlek är ju någonting underbart, och en riktig härlig känsla att faktiskt ha.
Så om du ser din syster och hennes flickvän kyssas eller kramas försök då att tänka att "vad härligt att min syster har hittat någon som hon tycker om så där mycket, och att hon är så kär och lycklig med henne" och tänk dig in i den dära underbara känslan av att faktiskt ha någon. Så kanske du kan glädjas lite utav det?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

been there, done that. misstaget du gör är att belysa att deras relation är homosexuell, istället för att de tycker o varandra och att det är bra att hon hittat någon som tycker om henne. försök att tänka på det istället för den homosexuella biten.

för det, som du själv verkar inse, spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

Då skulle du aldrig vilja ha mig som kompis... Skojar med dem flesta och snärtar till killkompisarna på arslet och riktigt smeker dem på ryggen [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

r0s3ll:

Hur är man lite homosexuell? 😛 Haha!

okej , dom är JÄTTE homosexuella - tjejer som sitter som killar och typ.. pratar som killar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

angel_dead:

Så kanske du kan glädjas lite utav det?

Jag har försökt. Men jag mår jävligt illa.. hehe, men jo- får försöka igen. Thanks for the tip! [smile]


   
SvaraCitera

cabaret:

Hej.

försök se dem som två personer som gillar varandra ist för två tjejer eller två killar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera