Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet kan förklaras med reinkarnation!


Ämnesstartare

.
VÅR KÖNSTILLHÖRIGHET I TIDIGARE LIV...

PÅVERKAR SEXUELL LÄGGNING I DETTA LIV!

[y]

Angående orsaker till homosexualitet, visar vetenskapliga studier inom reinkarnationsforskning att en plausibel förklaring kan ligga i ens könstillhörighet i tidigare liv!

Har man exempelvis i flera liv i rad levt i kvinnokroppar och varit förälskad i män, och sedan återfötts i en manskropp i detta liv, verkar det ju logiskt att känslorna för män kan ta överhanden i detta liv...

Vetenskapliga studier gjorda av den amerikanske reinkarnationsforskaren och professorn Ian Stevenson påvisar just detta:

http://www.near-death.com/dale.html

http://www.near-death.com/experiences/reincarnation01.html

"Often children who were members of the opposite sex in their previous life show difficulty in adjusting to the new sex. These problems relating to the 'sex change' can lead to HOMOSEXUALITY later on in their lives. Former girls who were reborn as boys may wish to dress as girls or prefer to play with girls rather than boys."

[y]

TILL DISKUSSION:

Vad säger ni, kära älskade vänner?

Håller ni med om att könstillhörighet i tidigare liv kan påverka känslorna i detta liv?

[y]


   
Citera

Nej, du har fel. Homosexualitet är bara en perversion (ej i negativ bemärkelse). Låt det förbli så.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

HOMOSEXUALITY

[party]


   
SvaraCitera

Jag tror på reinkarnation, men inte så som du eller de flesta beskriver det.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Former girls who were reborn as boys may wish to dress as girls or prefer to play with girls rather than boys.

Vad hade hänt om jag i ett tidigare liv var en groda? Skulle jag då föredra flugor före en kebabtallrik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Vad hade hänt om jag i ett tidigare liv var en groda? Skulle jag då föredra flugor före en kebabtallrik?

Vi själar evolverar inte direkt från groda till Människa...massor av steg emellan... [y]


   
SvaraCitera

Anser inte dina källor vara seriösa nog för att.. ens i närheten kunna ta dina argument seriöst.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Vi själar evolverar inte direkt från groda till Människa...massor av steg emellan...

Så själen har en sorts evolution.

Intressant.

Varför har själen en evolution men inte arter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Anser inte dina källor vara seriösa nog för att.. ens i närheten kunna ta dina argument seriöst.

På vad grundar du ditt påstående att källorna inte skulle vara seriösa? [confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Avatar:

Så själen har en sorts evolution.

Intressant.

Varför har själen en evolution men inte arter?

Därför att arterna är som skilda lägenheter, medan själarna är som hyresgäster som bor i lägenheterna!

Alla livsformer är skapade så från första början, vid skapelsens begynnelse av vår evige Intelligente Skapare!

Vi själar får kroppar i enlighet med våra individuella karmakonton...som man sår får man skörda! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Alla livsformer är skapade så från första början, vid skapelsens begynnelse av vår evige Intelligente Skapare!

Men varför kan vår intelligente skapare då inte forma själen så den passar till "lägenheten"?


   
SvaraCitera

Om vi skulle anta att det som människor vittnar om här är sant, vilket vi inte på något sätt kan bevisa, så vet vi fortfarande inte om det är ett faktum att deras själ faktiskt har gått ur dem. Jag menar, sådana där upplevelser kan psykoaktiva droger också skapa, det betyder inte att det faktiskt sker. Man blir helt enkelt bara "mindfuckad".


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Håller ni med om att könstillhörighet i tidigare liv kan påverka känslorna i detta liv?

Det kan påverka, förutsatt att reinkarnation förekommer. Jag tror dock inte på reinkarnation, och därför inte att homosexualitet orsakas av tidigare liv. Och jag ger inte mycket för "vetenskapliga" studier utförda av en reinkarnationsforskare.


   
SvaraCitera

Är du bög?


   
SvaraCitera
Hando

På något sätt -jag vet inte hur- så visste jag att det var du som var skaparen bakom denna tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Men varför kan vår intelligente skapare då inte forma själen så den passar till "lägenheten"?

Därför att det är vi själar som skapar karma, och får hyra de lägenheter som finns, i enlighet med vårt karmakonto!

Det är alltid lägenheterna som är anpassade efter hyresgästens karma och önskningar och inte tvärtom! [y]


   
SvaraCitera