Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet nu och då, populärkultur


Ämnesstartare

Jag läste "Sexigaste bögen" tråden här och tänkte lite på homosexualitet och populärkultur.

Tycker ni inte att det verkar som att det var friare med kändisskap och homosexualitet på 70-80-talet än nu? Ramen för kändisskap verkar mindre nu, och jag kan knappt komma på någon globalt känd bög.
Nu menar jag inte de som är kända för att de är bögar, utan de som är kända och råkar vara homosexuella.
Det är konstigt för att homosexualitet verkar vara mer accepterat nu än då.
Kanske är det så att de som är kända och homosexuella för närvarande framhäver sin homosexualitet och gör det till en grej som ska sälja.

Tråden är möjligtvis dåligt strukturerad, då det bara är någon tanke jag undrar om ni håller med om.


   
Citera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Kanske är det så att de som är kända och homosexuella för närvarande framhäver sin homosexualitet och gör det till en grej som ska sälja.

Tror att det är precis tvärt om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Tror att det är precis tvärt om.

Kanske. Möjigtvis så döljer de det, eller så framhäver de det och gör det en grej att sälja. Likt The Fab Five eller liknande "gaykultur".


   
SvaraCitera
Homo0

Jellybeans:

Tråden

Finns det någon som är känd för att han är bög?

Jellybeans:

Kanske är det så att de som är kända och homosexuella för närvarande framhäver sin homosexualitet och gör det till en grej som ska sälja.

Njä... Nämn ett exempel på någon som säljer på sin homosexualitet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Tror att det är precis tvärt om.

Så betyder det att du håller med mig om min tes att homosexuella kändisar var mer accepterade förut än nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Kanske. Möjigtvis så döljer de det, eller så framhäver de det och gör det en grej att sälja. Likt The Fab Five eller liknande "gaykultur".

Alltså, det är nog de två stereotyper man kan hitta; de som döljer det och de som flamsar runt och skryter om det.


   
SvaraCitera

Homo0:

Nämn ett exempel på någon som säljer på sin homosexualitet?

Jellybeans:

Fab Five


   
SvaraCitera
Homo0

Compton GangztaH:

Fab Five

Någon annan?


   
SvaraCitera

Homo0:

Någon annan?

Magnus Karlsson
Ola Salo
Alexander Bard

Det är en hel del som tjänar kosing på sin sexualitet.


   
SvaraCitera
Homo0

Jellybeans:

Så betyder det att du håller med mig om min tes att homosexuella kändisar var mer accepterade förut än nu?

Så DET var din tes. Ah.

Nä, förr så höll man käften om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

George Takei, är han inte bög? Om det är så, var han öppet bög när Star Trek gjordes?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homo0:

Nä, förr så höll man käften om det.

Kanske, jag tror att det var lite mer genuint då. Fast det är bara min uppfattning, jag levde inte då så jag vet inte. [smile]


   
SvaraCitera
Homo0

Compton GangztaH:

Magnus Karlsson
Ola Salo
Alexander Bard

Är sångare.
Är sångare/kompositör.
Är sångare/kompositör/travtränare.

De är öppna med vad de har för läggning.
End of story.

Jag ser inte att de tjänar extra på sin läggning.


   
SvaraCitera
Homo0

Jellybeans:

var han öppet bög när Star Trek gjordes?

Nä, han var en av de som höll käften.
Liksom Cliff Richard, Richard Chamberlin, mfl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy Warhol, han var väl öppet bög?

Nu har jag svårt att komma på kända homosexuella.


   
SvaraCitera