Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet nu och då, populärkultur


Homo0:

Är sångare.
Är sångare/kompositör.
Är sångare/kompositör/travtränare.

Dåliga sångare*
Klarar sig i branschen pga sin läggning.


   
SvaraCitera
Homo0

Compton GangztaH:

Dåliga sångare*
Klarar sig i branschen pga sin läggning.

Det är din personliga upplevelse.

De är duktiga på det de gör och uppskattas därför. Att säga att de bara lever på sin läggning är väldigt elakt och fel mot tex den gudabenådade kompositören Alexander.


   
SvaraCitera

Homo0:

Det är din personliga upplevelse.

Nej.

Homo0:

De är duktiga på det de gör och uppskattas därför.

Nej.

Homo0:

Att säga att de bara lever på sin läggning är väldigt elakt och fel mot tex den gudabenådade kompositören Alexander.

NEJ NEJ NEJ NEJ

Homo0:

gudabenådade kompositören Alexander.

[bigsmile]hahaha NEEEJ NEJ NEJ!!


   
SvaraCitera
Homo0

Compton GangztaH:

NEJ

*suck* [zzz]


   
SvaraCitera

Det är raka motsatsen tycker jag. Förut kunde en kändis bli ratad och bojkottad om han/hon kom ut som homosexuell. Och för några år sedan(till viss del även idag) så tog den sexuella läggningen över för orsaken till kändisskap hos kändisar som kom ut. Sångare som blev Bögen(som även sjunger ibland). Men oftast nu för tiden så är det mer bara accepterat och inte mer med det. Jag börjar direkt tänka på Neil Patrick Harris som bara blir mer och mer känd(och omtyckt) i USA. Sen har vi ju Ellen såklart som också är ett bra exempel. Det finns fleeera kändisar som är homosexuella där deras läggning aldrig direkt har varit något större samtalsämne eftersom färre och färre bryr sig. Så nej, jag tycker inte att det var mer accepterat med homosexuella kändisar förr än nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kagami:

Så nej, jag tycker inte att det var mer accepterat med homosexuella kändisar förr än nu.

Så kan det vara.


   
SvaraCitera

Jellybeans:

jag kan knappt komma på någon globalt känd bög

Elton John exempelvis är ganska känd som artist och råkar vara bög...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men herregud, hur kan ni veta så mycket om kändisars läggning? Vem bryr sig, inte ens jag som är bög...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Men herregud, hur kan ni veta så mycket om kändisars läggning? Vem bryr sig, inte ens jag som är bög...

Det var mest en tanke, men det är ganska intressant med populärkultur och liknande ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det var mest en tanke, men det är ganska intressant med populärkultur och liknande ibland.

Det är mer intressant att själv vara bög, testa så får du se.


   
SvaraCitera

Homo0:

De är öppna med vad de har för läggning.
End of story.

Jag ser inte att de tjänar extra på sin läggning.

Nog måste du väl kunna hålla med om att man som kändis ofta kan tjäna lite extra på att vara annorlunda? Som när Britney Spears rakade av sig allt sitt hår, det fanns ju med på varenda löpsedel ett tag.
Uppmärksamhet=Inkomst.


   
SvaraCitera
Homo0

EmperorNero:

Som när Britney Spears rakade av sig allt sitt hår, det fanns ju med på varenda löpsedel ett tag.
Uppmärksamhet=Inkomst.

Tja... jag köpte hennes skiva på loppis för 20 kr innan hon rakade av sig håret.

Men jo, all publicitet är bra publicitet. Sånt biter dock inte på mej.

MEN, artister kommer inte ut BARA för att sälja. Och artister som inte är homosexuella kommer ju inte ut... det blir så svårt att förklara i efterhand...

Jag menar bara;
Raka av sig håret - okej, fint, bra.
Komma ut - ve och fasa, bara gör det för att få uppmärksamhet.
Nja...


   
SvaraCitera

Homo0:

MEN, artister kommer inte ut BARA för att sälja.

Naturligtvis inte bara för att sälja, det skulle jag aldrig våga drista mig till att påstå. Men det kan säkert vara ett skäl.

Homo0:

Jag menar bara;
Raka av sig håret - okej, fint, bra.
Komma ut - ve och fasa, bara gör det för att få uppmärksamhet.
Nja...

Jag förstår din poäng, och håller med. Jag ser det lite som samma grej, det här med att raka av sig håret och komma ut.

Brittan tyckte säkert att hon nog skulle se bra ut utan hår, och Magnus Betnér är säkert bisexuell. Det enda jag ville ha sagt är att de tjänar på det, oavsett varför de gör det, och eftersom du redan har hållt med om det anser jag att vi är överrens.

Puss på dig, mitt lilla grodyngel [love]


   
SvaraCitera
Homo0

EmperorNero:

grodyngel

*tihi* [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera