Forumet - Homosexualitet

Homosexualitet

3201 0 24
Vad tror DU? 
Pga en tråd här så hamnade jag på detta konservativa klipp http://www.youtube.com/watch?v=67kGCwTn5Zc
Nu diskuterar de homosexualitet och det är ju inte direkt toleransens högborg om man säger så.

Spana också in:

isola: Annat svar
Vet inte om detta svar stämmer in på något av de andra alternativen, men: i vissa fall är det nog medfött, men eftersom människans sexualitet inte enbart är till för avel utan också används som en emotionell utrycksmetod, en fysisk njutningsmetod etc, så tror jag nog att sexualiteten är presumtivt flexibel hos i princip alla, dock krävs det olika mycket för att olika människors ska utvidga sin sexualitet: hos vissa krävs det så mycket att de aldrig gör det, hos andra inte lika mycket utan bla tillåtande miljö.
har trott såhär 80-90% miljö/uppväxt/liknande och 10-20% medfött

men ganska säker på att det inte alls (0%) är medfött. Vad man tänder på har med hur hjärnan utvecklas & lär sig att göra, typ fetischer
men man tänker ju om det har ngn biologisk koppling & då kanske det inte är så konstigt om man ärver lite av det

övrigt: jag är mer hetero nu än jag ngnsin varit & saker jag tände på förut tkr jag är jättekonstigt att tända på nu. 

undrar också vilket som stämmer; om majoriteten är heterosexuella eller bi??? 

finmatta: har trott såhär 80-90% miljö/uppväxt/liknande och 10-20% medfött

men ganska säker på att det inte alls (0%) är medfött. Vad man tänder på har med hur hjärnan utvecklas & lär sig att göra, typ fetischer
men man tänker ju om det har ngn biologisk koppling & då kanske det inte är så konstigt om man ärver lite av det

övrigt: jag är mer hetero nu än jag ngnsin varit & saker jag tände på förut tkr jag är jättekonstigt att tända på nu. 

undrar också vilket som stämmer; om majoriteten är heterosexuella eller bi??? 
Nej det har faktiskt med hormonella grejer att göra sol börjar redan i mammas mage.  Det är ingen absolut läggning som bestäms men många förutsättningar kommer till redan då