Aviseringar
Rensa alla

Homosexualitet


Ämnesstartare

froggygog: Nó se, men är något säker på att det iallafall INTE är medfött.
Jag menar.. vad grundas det på

Sedan finns homosexuella som växt upp i strikt homofobiska familjer och lärt sig att homosexualitet är sjukt och fel. Det är svårt att peka på miljön då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har trott såhär 80-90% miljö/uppväxt/liknande och 10-20% medfött

men ganska säker på att det inte alls (0%) är medfött. Vad man tänder på har med hur hjärnan utvecklas & lär sig att göra, typ fetischer
men man tänker ju om det har ngn biologisk koppling & då kanske det inte är så konstigt om man ärver lite av det

övrigt: jag är mer hetero nu än jag ngnsin varit & saker jag tände på förut tkr jag är jättekonstigt att tända på nu. 

undrar också vilket som stämmer; om majoriteten är heterosexuella eller bi??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: En kombination

*bra svar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:
har trott såhär 80-90% miljö/uppväxt/liknande och 10-20% medfött

men ganska säker på att det inte alls (0%) är medfött. Vad man tänder på har med hur hjärnan utvecklas & lär sig att göra, typ fetischer
men man tänker ju om det har ngn biologisk koppling & då kanske det inte är så konstigt om man ärver lite av det

övrigt: jag är mer hetero nu än jag ngnsin varit & saker jag tände på förut tkr jag är jättekonstigt att tända på nu. 

undrar också vilket som stämmer; om majoriteten är heterosexuella eller bi??? 

Nej det har faktiskt med hormonella grejer att göra sol börjar redan i mammas mage.  Det är ingen absolut läggning som bestäms men många förutsättningar kommer till redan då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Nej det har faktiskt med hormonella grejer att göra sol börjar redan i mammas mage.  Det är ingen absolut läggning som bestäms men många förutsättningar kommer till redan då

mhm, coolt
visste ej men kan inte heller lita på dina ord för du har inte angett källa=/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta:

mhm, coolt
visste ej men kan inte heller lita på dina ord för du har inte angett källa=/

Bara att googla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Bara att googla

oki, ngn annan gång isf :p


   
SvaraCitera

Hade samhället spelat ngn roll i den här frågan så hade ju alla varit heterosexuella eftersom det är det man växer upp med, ser dagligen och lär sig att det är det "självklara"


   
SvaraCitera

isola: Vet inte

men det kanske är...

isola: En kombination

Skeptisk  Skeptisk  Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lrskif00:
Hade samhället spelat ngn roll i den här frågan så hade ju alla varit heterosexuella eftersom det är det man växer upp med, ser dagligen och lär sig att det är det "självklara"

Finns vissa som växer upp med homosexuella föräldrar. Så de ser det dagligen 


   
SvaraCitera